3662
Sök

Slutsteget blir så j*vla varmt..

nejbo
34 Inlägg
3 juli 2004
Trådstartare
Jag har ett Gas c2001 och det blir verkligen så varmt så att det knappt går å hålla handen på det.. Kör två mds fanatic 12or på det.. Kan det vara farligt för steget att det blir så varmt? Eller är det bara å köra som vanligt o se glad ut ?
Mvh Daniel.

dä va birrigt bö...

Administratör
11 936 Inlägg
3 juli 2004
nejbo skrev:
Jag har ett Gas c2001 och det blir verkligen så varmt så att det knappt går å hålla handen på det.. Kör två mds fanatic 12or på det.. Kan det vara farligt för steget att det blir så varmt? Eller är det bara å köra som vanligt o se glad ut ?
Mvh Daniel.

Det kan vara farligt ja... i den graden att du bränner steget. Hur har du monterat det i bilen?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

nejbo
34 Inlägg
4 juli 2004
Trådstartare
Jag har helt enkelt bara skruvat fast det i baggagegolvet om man säger så.. Kanske inte är så bra å göra så? Det är ju massa tyg o jävelskap som det ligger på, Kanske är det som gör att det blir så varmt.... ?!

dä va birrigt bö...

Administratör
11 936 Inlägg
4 juli 2004
nejbo skrev:
Jag har helt enkelt bara skruvat fast det i baggagegolvet om man säger så.. Kanske inte är så bra å göra så? Det är ju massa tyg o jävelskap som det ligger på, Kanske är det som gör att det blir så varmt.... ?!

Nja, nä, tänkte bara om du monterat det upp och ned t.ex. vilket kanske inte är så bra... Nåja, jag ska inte direkt råda dig montera i låda med fläktar som rör på luften kring steget... nog för att det antagligen skulle hjälpa men det verkar lite omständigt... Nån annan kanske har nån idé, jag har inget mer att komma med tyvärr

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

medlem
10 Inlägg
29 juli 2004
nejbo skrev:
Mvh Daniel.

davve skrev:
en fråga bara, e steget bra? har just köpt ett själv men inte monterat än...

BMW Power!!!!!!

nejbo
34 Inlägg
5 augusti 2004
Trådstartare
Jarå.. steget är kanon.. skulle vilja ha ett till bara.. driver två mds 12or nu.. funkar kanon gör det iaf..

dä va birrigt bö...

medlem
10 Inlägg
6 augusti 2004
gött, ja kör me två 10" så de ska nog räcka

BMW Power!!!!!!

5 Inlägg
6 augusti 2004
Vissa steg blir jävligt varma. Klent steg + stor last blir också givetvis varmt, varmare än om du inte behöver utnyttja hela stegets effekt. Men det brukar inte va så mkt att bry sig om. Så länge du monterar det så öppet du kan, eller gömmer det och ser till att du har ordentlig kylning på annat sätt, så borde det vara okej.
Det blir varmt i bakluckan på en bil på sommaren, vilket höjer temperaturen på stegen med maaassa grader när du spelar på lite. Är det kallare ute och solen inte ligger på så känns nog steget bra/bättre.
Har du inte temperatur-skydd inbyggt i steget? Det brukar det finnas på nya steg.

2 Inlägg
18 september 2004
varför inte helt enkelt göra en halvläcker nersänkning av steget å montera 2x80mm fläktar ?!.

Sök