3549
Sök

Hjälp!! bromsarna fungerar konstigt s40 t4-98

166 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
så nu har vi fått fram att det är luft i systemet det var ganska så mycket me ..men vart kommer luften ifrån ..

är det något specielt man skall tänka på när man luftar på en s40 eller är det som alla andra bilar

Mds

166 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Linderoth skrev:
så nu har vi fått fram att det är luft i systemet det var ganska så mycket me ..men vart kommer luften ifrån ..

är det något specielt man skall tänka på när man luftar på en s40 eller är det som alla andra bilar

vi har luftat och hällt på ny olja och vi ser att det inte kommer någon mer luft men ändå så tappar han trycket när jag pumpar upp den och låter den så en stund med trycket .så när jag kommer tillbaka så har den tappat lite av trycket ..vad kan det vara för fel nu då??

Mds

4 001 Inlägg
2 januari 2010
då har du ändå kvar luft någonstans, en del bilar kan vara ganska bråkiga att lufta, hur S40 är vet jag inte.

luften kan komma av att bromsvätskan med åren drar till sig fukt och blir sämre sen börjar den att koka och då får man luft i systemet

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

166 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
då har du ändå kvar luft någonstans, en del bilar kan vara ganska bråkiga att lufta, hur S40 är vet jag inte.

luften kan komma av att bromsvätskan med åren drar till sig fukt och blir sämre sen börjar den att koka och då får man luft i systemet

men då är det bara att fortsätta att lufta eller??för det kan inte vara nått annat som är problemet ..typ att det är huvudcylindern?

Mds

4 001 Inlägg
2 januari 2010
hade det varit huvudbromscylindern så hade pedalen sjunkt efter att du pumpat tryck och sedan håller konstant tryck på pedalen.

Dra ett PM till Torpis här på g.org, han kan s/v40 väldigt bra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

166 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
hade det varit huvudbromscylindern så hade pedalen sjunkt efter att du pumpat tryck och sedan håller konstant tryck på pedalen.

Dra ett PM till Torpis här på g.org, han kan s/v40 väldigt bra

okej men då är det vara till att fortsätta att lufta då elle?
för handbromsen går väll inte på samma saker eller ..den har väll inte olja i sig för jag såg att det läkte bak på ena sådan men det kom ifrån handbroms vaiern ..

Mds

4 001 Inlägg
2 januari 2010
Nä, handbromsen är mekanisk och det som läcker ifrån vajern är väl fukt/fett ifrån den.

Ta och kolla riktigt noggrant efter läckage när ni luftar så det inte pressas ut någon bromsvätska någon annanstans än just luftnippeln.

166 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
problemet löst allting gott ..det var att lufta det ..tack skall ni ha för all hjälp ..mycket snällt:D

Mds

Sök