2 januari 2010
Trådstartare
Tjenare. Jag ska nu dra en kort historia för er. Jag böt bort min gamla audi mot en toyota för en 2-3 veckor sen. Allt var frid och fröjd. Svängde in på parkeringen här hemma, motorn skar. Ställde bilen på en besöksparkering. Bilen är avställd. Upptäckte på nyårsafton att det låg 2st böter i framrutan. Är bilen avställd får den tydligen bara stå på en besöksparkering i 24 timmar.
Nu behöver jag hjälp med att flytta bilen ifrån parkeringen till garaget utanför kvinnersta. Bilen är avställd och oförsäkrad, så jag vågar inte chansa och bogsera bilen. Så finns det nån här som antingen har en biltrailer med vinsch (går inte att köra bilen) eller bärgare?
Var inne på att ringa typ Assistanskåren och be dom köra bilen men insåg att det skulle bli så in i helvetes dyrt, så jag skrotade det alternativet. Har ingen lust att ta en böter till, eftersom dom andra två var på sammanlagt 800 spänn, och det är 80% av min månadsinkomst.
Bilen står nu ute i Baronbackarna i Örebro, och ska som sagt bärgas nån mil ut till garaget i Dylta Bruk, utanför Kvinnersta. Är villig att betala för ev. omkostnader.
Så, vet ni nån som kan hjälpa mig, hör då av er!
/Martin Jönsson
076-3132634