Bilen har varit konstig när man skall starta, alltså det har känns som den bara går på 4-5cylindrar vid startögonblicket. Så jag kikade i fördelarlocket och rotorn och så här såg det ut.
Har tyvärr inga bilder på fördelaren och rotorn efter regöringen (det fick bli rengöring då ett nytt lock kostar 1200kr och rotorn 411kr)
Men ett filmklipp har jag, och nu startar den perfekt
Mvh Numera lycklig Benz ägare!
/Markus
Senast redigerat av -Mackan- (8 september 2009)
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
gött me en merca som lite projekt klart att ja ska följa detta iaf
Ah, det är riktigt skoj, och nu har man ett riktigt garage på "G" ihop med andra som delar samma hobby så det kan bara bli bättre när man slipper bruka bilen till vardags också
Tackar, ja gör du de!
/Markus
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
2 ST Fyrkolvsok. 1 ST Huvudbromscylinder. 2X Bremboskivor. 4X Redstuffbelägg (Har inte kommit) 2X Stabiliseringsstag (I metall istället för plast) 2x Spindeleder. 2X Renoveringssatser (Till 4kolvsoken) 2X Beläggmonteringssatser. (har inte kommit) 2X Bärarmsbussningssatser. Alla bussningar till bakvagnsbryggan.
Det var allt för idag
/Markus
Senast redigerat av -Mackan- (7 oktober 2009)
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Jo, som sagt uppdateringarna lyser med din frånvaro, tyvärr? Hehe.
Nu har jag i alla fall fått in bilen i garaget eller det var väl ca 2månader sen, men i alla fall. Jag har hunnit med en hel del.
Bla köpt dessa:
Original tonade Hella bakljus. En komplett bakvagnsstags-satts. Ett BI-Xenon kitt. 2x Styrleder. 1st 3" Race-katt. Div avgassystems krökar och rakor. Har även ett par bak ok på G från en TE124 24V så att jag kan använda mig av ventilerade skivor bak. Jag har hört efter ang pris på Gula Koni ställbara runtom tillsamman med H&R fjädrar. Det skulle landa på straxt under 10Lapp med Rejsa.nu rabbat. Men jag är dock i valet och kvalet om jag ska köra på dom eller om det blir för mjukt. Nästa steg är ju ett H&R kitt av modell värre men då börjar det sakta närma sig 20lappen och det vette fan om det värt det.
Skit samma just nu!
Fram vagnen är helt isär bortsett ifrån krängningshämmerstaget. Det gick väldigt bra trots avsaknaden av fjäderkompressorer. Jag körde no risk no fun tekniken, placerade en domkraft under bärarmen precis vid spindelleden och sedan sänkte jag allt till fjäder blev lös. Så än så länge är det ingen brunstig ko på isen i alla fall.
Här följer lite bilder!
1st ASD diff med 3,27 i utväxling så nu slipper man varva anus i marchfarten *host* 160km/h
Original ok 1kolv glidok Mega Lame!
Jag köpte Teroson body på AD-Center här i stan så i förebyggande syfte så körde jag med en roterande stålborste i hjulhusen dock så har jag inte hunnit förinta den lilla ytrosten som fanns men det kommer. Det bästa med just Teroson body är att den torkar ordentligt och blir Mattsvart med andra ord as snyggt. Även stålomspunna slangar kommer att infinna sig där som Tomte kåken.
Här får ni se en snutt på mina braiga dämpare haha.
fint att du har fått upp farten de bromsarna skulle ja gärna ha hemma också
keep it up
mvh stångberg
Tack, ja det är kul när man väl kommer igång. Jag har ju en bit till garaget och sen jobbar man så jag kommer inte ut så ofta som jag själv önskar, dessvärre. Lite bitigare bromsar är alltid kul
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
när jag drog ut mina och sedan vinklade dom uppåt så "föll" dom ihop i en gång bra va?
update snart eller?
Hehe, nja mina var sisådär, men de är långt ifrån bra i allafall.
Kan uppdatera med en miniskriftlig uppdate. Jag har fått i ordning på xenonkittet som jag hade lite strul med jag fick det bara att fungera på halvljus. Upptäckte sen nästa gång jag var ute igaraget att jag hade glömt en pytte pytte litet kontaktstycke men ack så viktigt det var. Så nu fungerar det prima. Har också hunnit blästra och lacka 1 av fyrkolvsoken samt försett oket med nya tätningar och...........kolvgummin? Påminner om en kolvring fast i gummi, hehe.
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
när jag drog ut mina och sedan vinklade dom uppåt så "föll" dom ihop i en gång bra va?
update snart eller?
Hehe, nja mina var sisådär, men de är långt ifrån bra i allafall.
Kan uppdatera med en miniskriftlig uppdate. Jag har fått i ordning på xenonkittet som jag hade lite strul med jag fick det bara att fungera på halvljus. Upptäckte sen nästa gång jag var ute igaraget att jag hade glömt en pytte pytte litet kontaktstycke men ack så viktigt det var. Så nu fungerar det prima. Har också hunnit blästra och lacka 1 av fyrkolvsoken samt försett oket med nya tätningar och...........kolvgummin? Påminner om en kolvring fast i gummi, hehe.
haha märkte det men dom var bättre än på min iaf
aha okej. dom gummina som drar tillbaka kolven efter bromsning?