det kommer inte att funkar om du har tänkt att byta styrboxsar o sånt..men turbon kan du snatta o intercooler...den mesta kringutrustningen som passar..
RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Det var just styrboxarna jag var osäker på Turbon å de ska väll inte vara nå problem..
enda skilnaden på turbon e att diseln vill ju börja ladda tidigare och kanske ger upp upp mot 4500-5000 varv på en bensinare beroende på turbo och så vidare
Dieselavgaser är ca 300 grader kallare än bensinavgaser. Så en turbo gjord för diesel har sällan vattenkylning och överlever inte så länge med högre temperaturer.
De delar som man kan använda sig av är väl grenrör, dp, ic och tryckrör. Insug beror på om det går komplettera med ett spjällhus. Turbo fungerar nog men den mår nog inte bra i längden.
Elektroniken och resten av bränslesystemet tvivlar jag starkt på då bensin och dieselmotorer regleras på helt olika sätt.
Okej med andra ord borde det gå med vissa grejer.. Styrboxar och sånt får man fixa på annat håll då..
Orsaken till att jag frågar är att det kostar 44000:- att köpa en turbo komplettering till bilen om man ska ha alla grejer och det är inte bilen i nätheten enns värd så känner inte för att lägga ut så onödigt mycket pengar på en gammel bil.
dra egna kablar å kör utan boxar:D är ju inte så svårt när det gäller gammla bilar!
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...