3054
Sök

Byta låskolv Golf IV

7 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Hejsan,någon som vet hur man byter låskolv på förardörren och vilket verktyg behöver jag.tacksam för svar

Jägermeister
910 Inlägg
13 januari 2010
Du tar bort pluggen som sitter på sidan av dörren , sen tar du en torx och lossar på torx skruven i hålet som blev när du tog bort pluggen, sen sätter du nyckeln i låset, sen tar du och drar ut handtaget, sen vrider du nyckeln antingen åt höger eller vänster och drar nyckeln rakt ut mot dig så ska hela faderullan komma ut från låset och sitta fast runt nyckeln.

Vilken storlek det ska vara på torxen får du mäta ut själv för det kommer jag inte ihåg utantill.

Skruva inte loss torxen för mkt för då släpper en bricka innuti dörren som sitter runt låskolven och den faller ner i dörren för då blire direkt en massa mer jobb.

En gång är ingen gång...

Jägermeister
910 Inlägg
13 januari 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/4392/837350_qbaj7k.jpg

Där sitter torxen typ, inte en golf iv på bilden men skruven sitter på samma ställe typ vid handtagets höjd.
Senast redigerat av gemini78 (13 januari 2010)

En gång är ingen gång...

7 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Tack för ditt snabba svar,men är du säker att det är en torx??För när jag tittar in i hålet ser det inte ut som torx,jag kanske borde titta bättre

Jägermeister
910 Inlägg
13 januari 2010
Det kan vara en insexa/sexkant med, originalskruven är en torx men kan ju vara bytt.

ahmo088 skrev:
Tack för ditt snabba svar,men är du säker att det är en torx??För när jag tittar in i hålet ser det inte ut som torx,jag kanske borde titta bättre

En gång är ingen gång...

Sök