3565
Sök

Tips ang. att köra debutant rally?

11 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Jag och min kusin gav nyårslöftet att vi skulle köra rally, antagligen debutant.. Nu undrar jag lite om det är någon som har erfarenhet av det och kan ge något bra tips vad man ska tänka på? Ex. vilken bil? vilken tävling? m.m? smile

6 632 Inlägg
14 januari 2010
Börja att kolla in http://www.sbf.se/

De/Dem

11 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Yes har kollat det! Tänkte ifall någon hade personliga erfarenheter så vore det intressant att höra lite smile

Smålänning
7 883 Inlägg
16 januari 2010
Har också lurat på de smile enda jag vet ar att du måste ha en förarlicens, vilket är en kurs bara.. Hör med lokala motorklubben när dom ska ha nästa kurs smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 001 Inlägg
16 januari 2010
för att få köra debutant måste du ha gått en licenskurs och ha en giltig L-ABC eller gå den kursen i samband med licenskursen och du måste vara medlem i en motorklubb som pysslar med rally.

Vilken bil du ska köra med avgör du själv, antingen en vanlig standardbil, då måste du & din kartis ha hjälm eller en tävlingsbil, då ska den följa de tekniska reglementen som finns och du & din kartis måste ha godkända hjälmar/overaller och övrig personlig utrustning.

Vilken tävling har inte så stor betydelse, läs inbjudan och kolla vilka tävlingar som tillåter debutanter och vilka däcksregler som gäller för den tävlingen om du ska köra med en tävlingsbil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
16 januari 2010
twin_cam skrev:
Har också lurat på de smile enda jag vet ar att du måste ha en förarlicens, vilket är en kurs bara.. Hör med lokala motorklubben när dom ska ha nästa kurs smile

du får inte din licens förrän du kört din debutanttävling och den ska vara genomförd och fullföljd inom 6 månader ifrån kursdatum

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

11 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Okej! Tack för jätte bra tips! big_smile

Sök