2878
Sök

Lite frågor angående besiktning på min volvo!

141 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Hallå, ska ju besikta min volvo 144 snart, och har lite funderingar...

Vad ska man helst sätta i tanken för att den ska gå igenom på CO halts test?
(Har nya modellen, ingen skruv å ställa in på på förgasaren..)

Godkänt är 4.5 min hade 5.6.
Har hört att man ska sätta etanol i tanken, isåfall hur mycket?
Har också hört om K-sprit i tanken, 1l på full tank (60l) stämmer det? Och hur mycket sänker de på Co halten?

Fråga nummer två...

Min skärmkant på höger bak är genomrostad och förstörd.
Räknas den som bärande?
Isåfall, klagar dom på det?

Fråga nummer tre...
Har nu kapat bort baljorna på min och endast satt rak plåt över, kommer dom gnälla?
Hade ju varit jobbigt om den inte gick igenom på grund av allt jobb man gjort...

Vill gärna ha svar av dom som vet någorlunda säkert!

Mvh William

509 Inlägg
20 januari 2010
Varför inte fixa förgasaren ordentligt?
Prova ca 30% etanol i tanken.
Skärmkanten kan bli 2:a om det är vassa kanter på den.

4 001 Inlägg
20 januari 2010
ifall du har dragkrok så kan dom gnälla om de raka baljorna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

141 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Varför inte fixa förgasaren ordentligt?
Prova ca 30% etanol i tanken.
Skärmkanten kan bli 2:a om det är vassa kanter på den.

Okej, om man spacklar lite överd et just under besiktning?wink

Har en ny skärmkant men hade varit bra att få den igenom besiktning först iallafall

kolvas skrev:
ifall du har dragkrok så kan dom gnälla om de raka baljorna

Okej, jo jag har ju dragkrok, kan ju inte ta bort den, för då måste man ju regbesikta den utan dragkrok..!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
20 januari 2010
Du kommer antagligen få 2a på att du tagit bort reservhjulsbaljorna för dom räknas in under dragkrokens infästning.   och sen kan man ju reg besikta utan dragkrok för typ 380:- + ordinarie beskostnad .

om man kör med typ 2 elr 3 stycken flaskor k-sprit så brukar det funka smile  men bäst är ju att fixa förgasaren ordentligt och seriöst .  för då kanske bilen tar mindre bränsle oxå då den får rätt blandning .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

1 339 Inlägg
20 januari 2010
Inte säkert att det är förgasaren som är problemet, en service kan fixa biffen om det var ett tag sen.

141 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Klorin_Elvis skrev:
Du kommer antagligen få 2a på att du tagit bort reservhjulsbaljorna för dom räknas in under dragkrokens infästning.   och sen kan man ju reg besikta utan dragkrok för typ 380:- + ordinarie beskostnad .

om man kör med typ 2 elr 3 stycken flaskor k-sprit så brukar det funka smile  men bäst är ju att fixa förgasaren ordentligt och seriöst .  för då kanske bilen tar mindre bränsle oxå då den får rätt blandning .

Egentligen ganska dumt, eftersom att det blir ju knappast svagare än original nu när jag svetsat igen dem.... nåja, Tack iallafall, då vet jag det smile

Jo just det, förresten, om jag reg besiktar utan dragkroken, kollar dom återigenom hela bilen eller kollar dom bara att dragkroken är fixar så ändrar dom det?
Senast redigerat av Sjoberg_W (20 januari 2010)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
20 januari 2010
Tror att man kan göra reg besen direkt på plats om du ändå ska besa .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 januari 2010
Bara silvertejpa skärmkanten, ska räcka! smile Det blir ju inte snyggt, men är där inga vassa kanter ska dom va nöjda smile

820 Inlägg
20 januari 2010
_DamnIt skrev:
Bara silvertejpa skärmkanten, ska räcka! smile Det blir ju inte snyggt, men är där inga vassa kanter ska dom va nöjda smile

Funkar inte, brorsan och hans polare gjorde det med en 360, lackade över tejpen också så att det inte syntes så bra men dom fick en 2a ändå, fast iofs beror nog väldigt mycket på vad för besiktningsman man får tongue

Om man säger

Sök