3025
Sök

Cdi boxen på 740 Gle -85 automat

127 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Hejsan, någon som vet exakt vart en Cdi box sitter på en 740, jag har fått upplysningar på att den ska sitta under handsfacket, tog bort kåpan där fläkten sitter där man har fötterna men hittade inget.
Ladda gärna upp en bild också på hur en sån ser ut.

Tacksam för svar, mvh Jonas

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 januari 2010
CDI box finns inte på Volvo 740.
Det sitter ofta på mopeder, motorcyklar, båtmotorer mm.

Edit: Vad är det som är fel ?
Senast redigerat av Busgrabb (23 januari 2010)

Autotech

127 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
CDI box finns inte på Volvo 740.
Det sitter ofta på mopeder, motorcyklar, båtmotorer mm.

Edit: Vad är det som är fel ?

Okej jo ja trodde också de, de heter kanske databox?
Bilen startar bara med starthjälp sen går den ca 500-1000 meter sen lägger den av, har bytt batteri generator startrelän och nu fick ja nys om att det kan då vara (databoxen). Sitter den under isoleringsmattan under handsfacket kanske? Kollade överallt idag förutom där smile.

Mvh Jonas

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 januari 2010
740 GLE 85 har väl B230E maskin och den har ju mekaninsk insprutning så den har ingen styrbox om jag inte minns fel.
På nyare maskiner med elektronisk insprutning så sitter bränsleboxen längst ner till höger på passagerarplatsen under en plastkåpa.

Autotech

127 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
740 GLE 85 har väl B230E maskin och den har ju mekaninsk insprutning så den har ingen styrbox om jag inte minns fel.
På nyare maskiner med elektronisk insprutning så sitter bränsleboxen längst ner till höger på passagerarplatsen under en plastkåpa.

Okej tack så mycket:) Vi ska kolla på de idag igen, blir nog att sätta dit förgasare istället smile

2 656 Inlägg
25 januari 2010
Assis19 skrev:
Busgrabb skrev:

Okej tack så mycket:) Vi ska kolla på de idag igen, blir nog att sätta dit förgasare istället smile

kollat bränsle relä och pump  ? innan du gör nått drastiskt

72 Inlägg
25 januari 2010
Precis, pump och relä är ju so sagt vanligt på 740/940..

Sök