3349
Sök

Ford Sierra -90 startar inte med nyckel, bara draghjälp

2 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
har ett litet problem med min ford. Händer inget med startmotorn när man vrider på nyckeln låter inte alls från den men går att dra igång bilen med hjälp.. har testat att knacka på startmotorn men utan resultat & laddat batteriet med hjälp av en annan bil ihop kopplad men funkade inte det heller. det började hända när en kortslöt innerbelysningen i bilen så säkringen till larmet & lampan gick.. generatorn fick jag byta med då den slutade ladda så nu laddar den men batteri lampan i instrumentet lyser.. men det gör inget vill bara kunna få igång bilen med nyckeln!
någon mer än jag som tror att jag har el fel? :S snälla hjälp mig!

Motborgare
1 099 Inlägg
25 januari 2010
Kolla att du har spänning på solenoiden (tunna ledningen till startmotorn) när du vrider på nyckeln. Har du det, byt/renovera startmotorn. Har du inte det, så är det fel på tändingslåset.

-- K

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
26 januari 2010
Är inte så duktig på el. men kan det inte vara startspärren te larmet då?
jag hade en Saab 9000 med larn. På den slog startspärren ifrån, å då fick ju inte startmotorn någon ström =starten gick ej runt å inte ens klickade när ja vred på myckeln.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
26 januari 2010
Är inte så duktig på el. men kan det inte vara startspärren te larmet då?
jag hade en Saab 9000 med larn. På den slog startspärren ifrån, å då fick ju inte startmotorn någon ström =starten gick ej runt å inte ens klickade när ja vred på myckeln.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

2 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
bytte startmotorn så nu funkar det att starta igen men jag kan inte ha tändningen på lite innan måste starta med en gång annars händer det inte mycket.. men nu är det bara nått fel med varvmätaren & tempen i instrument panelen det funkar ibland bara & när det väl funkar så lyser batteri lampan men den laddar ändå.

Sök