Hm.. utgå förståss ifrån att få dem "nollade" dvs, lika som orginal kamdrev.
Sen så får man prova på insug och avgas en i taget vad som händer. Jag skulle tippa på att insuget är väll det som man kan tjäna mest på.
Se för 17 till att inte ställa för mycke så ventilerna klappar i kolvarna dock. (vet inte om volvojärnen klarar sig fritt som en gammal mazdamotor t.ex)
Tänkt dock på att dethär med "göra i bänk" är ju för att det kan vara svårt att märka nån skillnad själv när man är ute och gasar. Det är inga fantastiska effeter man får till, utan snarare förskjuter du arbetsområdet en aning.
OCH du sabbar det för insprutningen som är mappad på just de kammtiderna och kammarna i sig.
Vill inte vara negativ, men det är inte lätt att sugtrimma. Dock väldigt kaxigt när man fått det bra.
Kolla på kanske extraktorgrenrör, andra vassare kammar och möjligen lätt portning (slipning av insug och avgaskanaler i toppen)
Även komphöjning iochmed att plana av toppen nån halv millimeter eller två.
Men nu har det ju redan spårat ur långt över budgeten totalt
En annan enkel grej man kan göra som kanske ger nån liten liten grej är ju sporlufttfilter.
Många bäckar små.