3934
Sök

Tappat nycklar till Volvo 360 GLS

71 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Tjena ! Tappade mina nycklar i somras och nu är det väääääldigt svårt att hitta dom. Ingen reservnyckel finns så nu undrar jag vad fan man kan göra för att lyckas pilla upp låset ?
Vill helst inte slå in rutan eller anlita någon dyrkare som gör det dyrt så jag undrar om det finns något tricks som gör att det går och få upp låset?!

MVH Jocke

515 Inlägg
25 januari 2010
Gå till bilia och visa id och bevis på att bilen är din så kan dom nog få fram en nyckel. har hört detta! så värt att testa

§9 Annonsering gäller även signaturen!

1 265 Inlägg
25 januari 2010
dom bilarna går lätt o bryta sig in i om du har låst dörren bara trycka in en mejsel o vrida.
lika så med tändningslåset. dom har inga startspärrar å så.

1 697 Inlägg
25 januari 2010
annars, om du har lite skills, kan du "bryta" dig in utan att ha sönder nåt.

71 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:
dom bilarna går lätt o bryta sig in i om du har låst dörren bara trycka in en mejsel o vrida.
lika så med tändningslåset. dom har inga startspärrar å så.

provade detta utan framgång. har ingen lust att ta sönder själva låset.

12 Inlägg
25 januari 2010
Bända upp dörren lite o fiska efter knappen med najtråd?

438 Inlägg
25 januari 2010
bänd ut rutramen överst med skruvmejsel och fiska tag i låsknappen med ståltråd..
lyckades med detta ett par ggr när man hade 240 utan centrallås...

jorgen72
25 januari 2010
Vett74 skrev:
bänd ut rutramen överst med skruvmejsel och fiska tag i låsknappen med ståltråd..
lyckades med detta ett par ggr när man hade 240 utan centrallås...

Det är mycke bättre o gå ner med en ståltråd mellan rutan o rutlisten o det blir ju inga skador men det absolut bästa är o gå in till en volvo handlare o beställa en ny nyckel.

4 506 Inlägg
25 januari 2010
En vanlig bilantenn brukar funka fint att fiska med när folk har låst in nycklarna.
Edit: Du får ju givetvis böja till den först.
//W
Senast redigerat av _Wallis_ (25 januari 2010)

Kan du andas kan du dö.

71 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
tack för alla svar ! Men hur faen gör jag med bakluckan!? kan inte krypa in inifrån då hela bakluckan är ockuperad med en gigantisk baslåda..

stahre
27 januari 2010
då får du skaffa en nckel då... Annars kan det gå med en kraftigare metall linjal som du kör ner mellan ruta o rutanslist bakom låset o lirka, det gjorde jag på min 240 o det gick så smort så.

Sök