3125
Sök

Vilken uppgraderings-Turbo ska jag välja till min Opel Calibra?

251 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
#1
Tjeenare jag undrar villken turbo jag ska ha på min calibra.. har just nu orginal och vill få upp med effekt! Mvh Henke

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
7 november 2009
#2
beror hel och hållet på vad de är för effek du söker, vidhögre effektuttag exempelvis över 260-300 är de en stark rekomendation att riva botten och byta delar.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

251 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
#3
PeppeVectra skrev:
beror hel och hållet på vad de är för effek du söker, vidhögre effektuttag exempelvis över 260-300 är de en stark rekomendation att riva botten och byta delar.

Det är redan gjort har 320-330hk

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
7 november 2009
#4
vad har du för turbo i den nu?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

502 Inlägg
7 november 2009
#5
ska du byta grenrör eller ska det passa orginal?
Har du orginal styrsystem?
Budget?
Vad ska bilen användas till?

Lite svårt att ge tips med så lite info, finns allt från billiga kinasnurror till t.ex garrett GT2860RS men den ena kostar 1000kr och den andra 15000kr

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
7 november 2009
#6
JoeyJ skrev:
ska du byta grenrör eller ska det passa orginal?
Har du orginal styrsystem?
Budget?
Vad ska bilen användas till?

Lite svårt att ge tips med så lite info, finns allt från billiga kinasnurror till t.ex garrett GT2860RS men den ena kostar 1000kr och den andra 15000kr

går ju att luska lite genom att kolla på bilen han har här.
Sitter ju ingen orginal turbo på den nu i alla fall, den pallar inte mer än 280 max.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

502 Inlägg
7 november 2009
#7
blir inte mycket klokare på det, speciellt inte när han skriver att han har orginal turbo på nu och så skriver han att han har 320hk då jag inte heller tror det är möjligt med originalsnurran

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
7 november 2009
#8
JoeyJ skrev:
blir inte mycket klokare på det, speciellt inte när han skriver att han har orginal turbo på nu och så skriver han att han har 320hk då jag inte heller tror det är möjligt med originalsnurran

"2.0 L 16v DOHC Turbo 4x4 Motorn på 204hk orginal men trimmad till 320hk"

Tyder de som att där är 204hk i motorn orginal men den är trimmad nu till 320.


en gissning är ett ramstyle grenrör med en GTRS28 på, vilket är den absolut vanligaste turboutbytet på c20let motorn. vissa spexar även till de med ett cortneay eller v-tuning grenrör, som är mer likt orginal grenrör som har integrerad turbo, dessa grenrör är dock ersatta med en t3/t4 fläns.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

10 Inlägg
8 november 2009
#9
hx 40 blir nog lagom till de dära

251 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
#10
PeppeVectra skrev:
JoeyJ skrev:
blir inte mycket klokare på det, speciellt inte när han skriver att han har orginal turbo på nu och så skriver han att han har 320hk då jag inte heller tror det är möjligt med originalsnurran

"2.0 L 16v DOHC Turbo 4x4 Motorn på 204hk orginal men trimmad till 320hk"

Tyder de som att där är 204hk i motorn orginal men den är trimmad nu till 320.


en gissning är ett ramstyle grenrör med en GTRS28 på, vilket är den absolut vanligaste turboutbytet på c20let motorn. vissa spexar även till de med ett cortneay eller v-tuning grenrör, som är mer likt orginal grenrör som har integrerad turbo, dessa grenrör är dock ersatta med en t3/t4 fläns.

Helt rätt så som du skriver! skrev lite för snabbt där ikke orginal snurra på just nu... jag "hadde" 204hk orginal men är nu trimmad till 320hk bilen e i fint ksit så vill ha en bra turbo inte kina skit för 1000kr:P då kan ja lika bra leka med tändvätska på bilen:P

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 november 2009
#11
Natte på maxtuning fixar biffen till de hela, dock kommer du behöva ny programvara om du vill upp på 500 gränsen, så de blir mer att byta än bara en stressfläkt.

en vild gissning är en GT30  GT35.

Nej hx är för volvo och lastbilar.
Riktiga trimmare använder garret.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

4 767 Inlägg
8 november 2009
#12

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

251 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#13
PeppeVectra skrev:
Natte på maxtuning fixar biffen till de hela, dock kommer du behöva ny programvara om du vill upp på 500 gränsen, så de blir mer att byta än bara en stressfläkt.

en vild gissning är en GT30  GT35.

Nej hx är för volvo och lastbilar.
Riktiga trimmare använder garret.

Okeejdå:) Men d låter fint då har jag något o göra för julklapps pengarna(A)

371 Inlägg
7 januari 2010
#14
jag kör med s60r turbo(kkk24?) och det pinnar på riktigt fint !"


Bilmekaniker
805 Inlägg
30 januari 2010
#15
Vilken calibra du har ingen och har aldrig haft en?


Sök