3692
Sök

940 front på 740 -91

plööp
49 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
hej, jag undrar vilka delar man måste byta för att få en 940 front på en volvo 740 -91 (den nya fronten).

tacksam för förslag på ställen där man kan få tag på grejerna.

LillNaisarn
18 september 2006
meduza89 skrev:
hej, jag undrar vilka delar man måste byta för att få en 940 front på en volvo 740 -91 (den nya fronten).

tacksam för förslag på ställen där man kan få tag på grejerna.

Kolla med ngn på Turbo Performance Club kanske ?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 september 2006
du kan behålla skärmarna och kofångaren och ev. ljusplåten som håller kvar lysena

Jonas

429 Inlägg
18 september 2006
Det passar rätt på gjorde det på min gamla bil en 740-90. Du behöver bara blinkers,lyktorna och ljusplåten från en 940 vet inte om den gamla grillen passar med det tror jag att den ska göra det.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 september 2006
hmm, vad e ljusplåt för nått?

måste byta huven också... å grillen...
huven är inget måste men vecken i huven stämmer inte riktigt med lyserna...

787 Inlägg
18 september 2006
Okey, jag trodde inte skärmarna passade på heller tongue
Jag har bytt allt från torpedplåten och frammåt.

Bilen finns bland "Mina Fordon"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 september 2006
Xoff skrev:

ljusplåten e den som framlysena sitter fastskruvade i

Jonas

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
19 september 2006
volvo__mannen skrev:
Xoff skrev:

ljusplåten e den som framlysena sitter fastskruvade i

den svarta plåten som sitter mellan lyse och "bilen"??

3 627 Inlägg
19 september 2006
Du måste byta allt som Alverez gjort, Skärmarna passar inte heller, uttagena för blinkersena är inte dem samma. så i princip all plåt i fronten!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 september 2006
ToXtreme skrev:
Du måste byta allt som Alverez gjort, Skärmarna passar inte heller, uttagena för blinkersena är inte dem samma. så i princip all plåt i fronten!

fel fel fel... hur kan det då komma sig att jag har skruvat dit 740 -90 lysen på en 940?? det hade ju inte gått ifall skärmarna inte passade...

3 627 Inlägg
26 september 2006
Xoff skrev:
ToXtreme skrev:

fel fel fel... hur kan det då komma sig att jag har skruvat dit 740 -90 lysen på en 940?? det hade ju inte gått ifall skärmarna inte passade...

Det är rätt konstigt tkr jag, för isf så skulle det ju inte vara olika blinkers till 940 å 740?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 september 2006
men det är för att strålkastarna har en annan vinkel och då måste ju blinkersaran ha samma vinkel

Jonas

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 september 2006
ToXtreme skrev:
Xoff skrev:
ToXtreme skrev:

Det är rätt konstigt tkr jag, för isf så skulle det ju inte vara olika blinkers till 940 å 740?

lyserna på 740 -90 + & 940 har kompletta lamphus med allt i... lamphusen har samma fästen i karossen... men dock har blinkersarna olika fästen i lamphusen...

som sagt, jag satte personligen i ett 740 -90 lamphus i min 760 -88 som har 940 lysen... å gär det göra baklänges går det garanterat göra det på andra hållet också... så jag vet... skärmarna passar... jag kan ta bilder på det i helgen ifall du inte är nöjd...

dock blir det inte riktigt snyggt med huven, för linjerna är lite olika i sidled...

så för att få det 100% behövs torped + huv + kompletta lysen + grill...
Senast redigerat av Xoff (27 september 2006)

3 627 Inlägg
26 september 2006
Okej då tongue

Du verkar väldigt säker på det så jag tror väl dig då smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 september 2006
dock måste jag ju tillägga att detta gäller 740 -90 och nyare, va lite dålig på att förtydliga detta i mitt senaste inlägg... ska redigera det... -89 å äldre är en helt annan sak där får man tillåmed börja svetsa å ha sig...

Sök