köpråd: 2 DIN Stereo till bra pris

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Andreas_o_r skrev:
Brl har den kontakten du behöver. kostar 250:- ungefär har jag  för mig. då får du en vanlig iso kabel istället för för dom två du har nu. Du behöver även en adapter till radioantenn kabeln. Den har dom också.

Lycka till

///Andreas

Art. nummer 31-543 på biltema = 80kr wink

Och skulle sen stereon råka komma med lösa kablar (vet ju inte om det bara var så på min eller om det är så på alla enheter) så är det ju bara till att inhandla en 31-519 för 35kr så har man någon timmes pysslande framför sig smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
P-G Säl-Tämjare...
18 maj 2008 · 1 024 Inlägg

JoneZ skrev:
Har funderingar kring att byta ut min orginalstereo och därmed ersätta den med en 2 DIN Stereo så jag kan läsa DVD skivor och många andra format smile

Men nu är däremot frågan att jag inte riktigt känner för att lägga ut 7000 på en sådan stereo. Skulle gärna kunna tänka mig en bra och prisvärd stereo kring 3000 kr.

Är det någon som har några länkar till något som är att rekommendera?

Är tacksam för svar cool

Jag köpte en en gång för 3500:- . tänkte ekonomiskt, kolla mina gamla bilar och volvo 850 T5, den sitter där. och det va den värsta jävla skten jag har köpt. lägg på lite pengar och få kvalité. kenwood 2DIN har jag i T-5Ren, och den är underbar, men kostar en hel del.

Vilket jävla drag :)
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
PICI.SE!!!

ARGGHH!! hatar imageshack, varför ska alla använda en amerikansk sida för att ladda upp något så bandbreddskrävande som bilder ??

Haha förlåt, men imageshack är det mest vanliga och allting laddas fort för mig så då tänker man inte på det big_smile

Men okej då vet jag i alla fall vad som krävs och så. Får åka förbi och höra om dessa ISO produkter för att sedan försöka fixa ihop allt. Men ska kika vidare medans och se vad det finns mer för stereo alternativ att införskaffa ^^

P-G skrev:
Jag köpte en en gång för 3500:- . tänkte ekonomiskt, kolla mina gamla bilar och volvo 850 T5, den sitter där. och det va den värsta jävla skten jag har köpt. lägg på lite pengar och få kvalité. kenwood 2DIN har jag i T-5Ren, och den är underbar, men kostar en hel del.

Jo det förståss, men var det importerade JVC spelare som säljs i svenska butiker såsom BRL osv? Eller var det kinesiska kopior som du också importerade?

Ser dessvärre inte vilket stereo märke som du har på dina gammla bilar. Men självklart vet jag att det är värt att lägga extra med pengar för att få något som är pålitligt och fungerar väldigt bra smile

Senast redigerat av JoneZ (18 maj 2008)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

P-G skrev:

JoneZ skrev:
Har funderingar kring att byta ut min orginalstereo och därmed ersätta den med en 2 DIN Stereo så jag kan läsa DVD skivor och många andra format smile

Men nu är däremot frågan att jag inte riktigt känner för att lägga ut 7000 på en sådan stereo. Skulle gärna kunna tänka mig en bra och prisvärd stereo kring 3000 kr.

Är det någon som har några länkar till något som är att rekommendera?

Är tacksam för svar cool

Jag köpte en en gång för 3500:- . tänkte ekonomiskt, kolla mina gamla bilar och volvo 850 T5, den sitter där. och det va den värsta jävla skten jag har köpt. lägg på lite pengar och få kvalité. kenwood 2DIN har jag i T-5Ren, och den är underbar, men kostar en hel del.

Jo köper man en dubbel-DIN-stereo här i sverige med ett butikspris på runt 3000kr får man inte direkt en mirakelmaskin men en JVC från usa för samma pengar är ju ändå en stereo i toppklass, här i sverige ligger ju som sagt butikspriset runt 8000kr.

Ville bara förtydliga lite vad jag tror P-G menade tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

Jag editerade även mitt inlägg så tänkte liknande smile Kanske inte lixom var något känt märke som JVC, utan istället kanske var någon sådan importerad kinesisk kopia som man kan få till väldigt bra priser.

För har själv hittad lite svenska importörer som tar in dessa 2 DIN stereo från kina. Man kan ju lixom då få en sådan för runt 2000 kr, men däremot är nog inte kvalitén den bästa.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

JoneZ skrev:
Jag editerade även mitt inlägg så tänkte liknande smile Kanske inte lixom var något känt märke som JVC, utan istället kanske var någon sådan importerad kinesisk kopia som man kan få till väldigt bra priser.

För har själv hittad lite svenska importörer som tar in dessa 2 DIN stereo från kina. Man kan ju lixom då få en sådan för runt 2000 kr, men däremot är nog inte kvalitén den bästa.

Haha nej, dom håller ofta såkallad "kina-kvalitet" tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

Haha jo exakt tongue

Däremot hittar jag inga installationspapper för stereon.

Söker runt lite på internet just nu för den stereo som sitter i bilen för tillfället. Det är en HU-605 som jag nog många vet vad det är för modell.

Får nog ta och kika vidare och se hur det blir med att importera och sedan lödda ihop allt. Eftersom jag har 6 högtalare i bilen så känns det svårt bara att veta exakt vilken kabel som går till en viss del i bilen.

Men får se om jag hittar någon guldvärd information kring hur man kan göra på ett så smidigt och enkelt sett som möjligt med hela arbetet. Tror det säkerligen finns vissa som lägger ut info kring hur de gjorde när de skulle byta ut sin orginalstereo i sin S40. smile

Senast redigerat av JoneZ (18 maj 2008)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

JoneZ skrev:
Haha jo exakt tongue

Däremot hittar jag inga installationspapper för stereon.

Söker runt lite på internet just nu för den stereo som sitter i bilen för tillfället. Det är en HU-605 som jag nog många vet vad det är för modell.

Får nog ta och kika vidare och se hur det blir med att importera och sedan lödda ihop allt. Eftersom jag har 6 högtalare i bilen så känns det svårt bara att veta exakt vilken kabel som går till en viss del i bilen.

Men får se om jag hittar någon guldvärd information kring hur man kan göra på ett så smidigt och enkelt sett som möjligt med hela arbetet. Tror det säkerligen finns vissa som lägger ut info kring hur de gjorde när de skulle byta ut sin orginalstereo i sin S40. smile

Haha så du har 6 högtalare i bilen och tycker det borde bli jobbigt ??

Prova hur det är med nio wink


Grejen är att din stereo driver nog inte högtalarna direkt utan genom ett steg = bara höger/vänster fram och höger/vänster bak behöver kopplas, inget utöver det vanliga alltså.

Min är iaf så, stereon har dom fyra kanalerna och sen delar ett slutsteg upp ljudet på dom nio högtalarna smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

Jo jag tror det är så som du säger att de driver via den kombination som du berätta.

Så kanske inte blir så krångligt egentligen. Måste försöka hitta någon bra information kring stereon man har och sedan åka ut till BRL och höra lite kring de grejer man måste skaffa för att sedan påbörja det hela.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Haha, jag gjorde precis tvärt om. Jag köpte stereon först och tog reda på vad som behövdes efter att jag fått hem den tongue

Visste ju att det gick att koppla den till originalsteg och högtalare men inte exakt vad som behövdes vad det gäller kablar osv.

Du kan förresten även behöva en frontsats till stereon om du vill slippa fula glipor etc i panelen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

Var kan man beställa denna frontsats då? smile För det är viktigt att inte ha fula glipor i panelen big_smile Måste ju se fint ut smile

Därför jag tänkte åka in till BRL först är för att dom också säljer denna stereo så kan man ju höra lite vad som krävs för att bygga in den osv.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

JoneZ skrev:
Var kan man beställa denna frontsats då? smile För det är viktigt att inte ha fula glipor i panelen big_smile Måste ju se fint ut smile

Därför jag tänkte åka in till BRL först är för att dom också säljer denna stereo så kan man ju höra lite vad som krävs för att bygga in den osv.

Till min bil krävs antingen en Connects2 CT23SA01A eller en Autoleads DFP-32-02 och min frontsats kommer Erik på BRL i Växjö att ta hem och så fort lönen kommer in så plockar jag hem den från dom smile

Vill du kan jag kolla vilken modell du behöver så kan ju du säga till dom på BRL vad du behöver istället tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Här kan man se hur glipan mellan en dubbel-DIN-stereo och panelen ser ut på en 9-5 av gamla modellen:

https://www1.garaget.org/archive/58/57332/51819/large_51819-778036.jpg
Bilden är tagen av mr5683 här på garaget och visar hans JVC KW-AVX800.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Till min bil krävs antingen en Connects2 CT23SA01A eller en Autoleads DFP-32-02 och min frontsats kommer Erik på BRL i Växjö att ta hem och så fort lönen kommer in så plockar jag hem den från dom smile

Vill du kan jag kolla vilken modell du behöver så kan ju du säga till dom på BRL vad du behöver istället tongue

Ja tack skulle vara riktigt snällt att göra det smile Funderar ju även kring en JVC KW-AVX710.

Men läste i din andra tråd att de importerade inte får in samma frekvenser som oss. Alltså att jag kanske får problem att kunna få in 105.3 här i Uppsala?

Däremot om jag skulle få in 105.4 eller någon annan frekvens nära den befintliga så kanske det fungerar bra ändå? Vet du något kring det ? smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 maj 2008 · 6 170 Inlägg

JoneZ skrev:

TBOC_Razor skrev:
Till min bil krävs antingen en Connects2 CT23SA01A eller en Autoleads DFP-32-02 och min frontsats kommer Erik på BRL i Växjö att ta hem och så fort lönen kommer in så plockar jag hem den från dom smile

Vill du kan jag kolla vilken modell du behöver så kan ju du säga till dom på BRL vad du behöver istället tongue

Ja tack skulle vara riktigt snällt att göra det smile Funderar ju även kring en JVC KW-AVX710.

Men läste i din andra tråd att de importerade inte får in samma frekvenser som oss. Alltså att jag kanske får problem att kunna få in 105.3 här i Uppsala?

Däremot om jag skulle få in 105.4 eller någon annan frekvens nära den befintliga så kanske det fungerar bra ändå? Vet du något kring det ? smile

Haha det var ju just det jag sa inte var ett problem tongue

Den tråden jag tror du syftar på var en tråd jag startade innan jag köpte stereon och var osäker på om det skulle funka med radion, nu vet jag att det funkar och det har jag ju även skrivit både i den tråden och här ett flertal gånger wink


EDIT: Kolla i den här databasen om Autoleads har en "fascia adaptor" till din S40, jag kan inte kolla eftersom jag inte har Excel installerat för tillfället roll

Connects2 har en frontsats till V40 men jag vet inte om den passar till S40 med (S40 är väl bara sedan-versionen och V40 kombi-versionen av samma grundbil ???).

Och sen skulle jag inte köpt en 710 eftersom jag har för mig att fronten inte går att ta av på den, dock är jag inte säker på det. Däremot så har den ju mindre funktioner = mindre sladdar och det är ju en fördel tongue

Senast redigerat av TBOC_Razor (18 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JoneZ
18 maj 2008 · 40 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Haha det var ju just det jag sa inte var ett problem tongue

Den tråden jag tror du syftar på var en tråd jag startade innan jag köpte stereon och var osäker på om det skulle funka med radion, nu vet jag att det funkar och det har jag ju även skrivit både i den tråden och här ett flertal gånger wink

Ja juste det skrev du ja big_smile (Sidorna försvinner så fort så man glömmer snabbt wink)

Men som sagt skulle vara toppen snällt om du kunde höra på BRL om det vi sa, så det inte blir fult när man väl sätter in den smile

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
7 februari 2010 · 438 Inlägg

Jag ber om ursäkt för att jag tar upp en såpass gammal tråd. Men ni slipper jag ju tjatet om att jag inte använde sök funktionen smile

vad jag förstått så är TBOC_Razor rätt grym på detta med ljud å el, Har faktiskt aldrig tänkt å att det är så billigt i usa, har letat 2 din stereo sen i sommras, har länge funderat på att köpa en "universal" märke för 3 tusen, , NetonNet har en JVC för 4,900 det är ju ganska godtagbart, för att slippa masa med USA

Men om man nu är lite envis som jag, Så blev jag ju lite intreeserad har aldrig riktigt vart på Ebay, och att det känns som att få hit en stereo skulle kosta rätt mycket pengar,

Skulle vilja ha lite tips på hur man hittar Huvudenheter på ebay och enklast hittar dom som skickar till Europa. Det är väl lite som Tradera antar jag, så finns kanske ett företag som speciellerar sig på just Stereo ?,

Det kanske skulle vara intreesant för en som kan med ebay tull och moms, att vi pratar ihop oss ett gäng å köper in några st ? bara en tanke

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
sthlm_145
16 februari 2010 · 297 Inlägg

Jag har även också några frågor.

Finns kina stereo (2din) Som är som en vanlig dator.
Ni som har kina stereo hur är hållbarheten på era?
Finns det någon annan 2 din som är som en dator än det som importeras från kina?

// PK

Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang