3066
Sök

Koppling LED-slinga hjälp!

99 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Jag har hört att det endast går en kabel från LED-slingor http://www.stylingwebben.se/fds.html, alltså en kabel för ström och inget annat. Är det någon som har provat eller vet om det går att helt enkelt köra med skarvklämmor från LED-slingan via kabeln från parkeringsljuset?

Om man nu gör detta och sedan vill ha bort LED-slingan, måste man då ersätta kabeln till parkeringsljuset eller ska man bara låta skarvklämman sitta kvar. För när man sätter dit en skarvklämma så delar man väl kabeln mitt av och det enda som håller ihop den är skarvklämman?

Forummoderator
18 097 Inlägg
16 februari 2010
Spänning från p-ljus borde gå bra. Ingen större strömtjuv direkt. Men låter som du har ringa erfarenhet av el-kopplingar och på grund av det avråder jag dig att pilla med det, Mer info så hjälper jag!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

99 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Ja du gissade rätt, jag har noll koll vad gäller elektricitet. Men jag är bara så himla sugen på LED-slingor sad

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 februari 2010
Philip88 skrev:
Jag har hört att det endast går en kabel från LED-slingor http://www.stylingwebben.se/fds.html, alltså en kabel för ström och inget annat. Är det någon som har provat eller vet om det går att helt enkelt köra med skarvklämmor från LED-slingan via kabeln från parkeringsljuset?

Helt ok. Diodslingorna är 12V ready så det är bara att koppla in på på 12V.

Philip88 skrev:
Om man nu gör detta och sedan vill ha bort LED-slingan, måste man då ersätta kabeln till parkeringsljuset eller ska man bara låta skarvklämman sitta kvar. För när man sätter dit en skarvklämma så delar man väl kabeln mitt av och det enda som håller ihop den är skarvklämman?

Skarvklämman delar inte av kabeln så det är möjligt att sen ta bort klämman och sätta lite eltejp runt "såret" på plasthöljet som klämman orsakat.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

hellaflush!
1 266 Inlägg
17 februari 2010
eller gör det ordentligt, skala upp kabeln, löda dit den och ha krympslang över? smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 februari 2010
Timmyboy skrev:
eller gör det ordentligt, skala upp kabeln, löda dit den och ha krympslang över? smile

Jag röstar faktist på klämman. Klämman är bättre eftersom det är MYCKET mindre arbete och kräver endast en tång som verktyg och dessutom få är kabeln intakt och lätt att återställa.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

1 653 Inlägg
17 februari 2010
Sherlia skrev:
Timmyboy skrev:

Jag röstar faktist på klämman. Klämman är bättre eftersom det är MYCKET mindre arbete och kräver endast en tång som verktyg och dessutom få är kabeln intakt och lätt att återställa.

och efter ett halvår har förbindelsen ärgat sönder så man får göra om alltihopa + klippa bort 10 cm på vardera kabel pga kabelcancer (kopparen ärgar sönder innanför höljet och blir svart)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

hellaflush!
1 266 Inlägg
17 februari 2010
men sen blir kontakten lite si sådär också wink Men klart de funkar smile

Sök