Bjare skrev:
I mitt fall så finns det 2.st gropar där det finns flertal objekt.
Vad för objekt?
Det ska vara bra sällsynta och speciella bilar om det över huvud taget ska finnas en anledning att sjösätta en bärgningsoperation. med risk för enkelspårighet men...
60-talare? Charger, Cuda, Mustang kanske... Europeer är mindre intressanta om det inte är specialversioner med låga tillverkningssiffror typ. Lotus Cortina, tidiga Saab Monte carlo etc. En Opel Rekord från -64 eller Volvo Amazon från -67 lyfter man inte upp ur en sjö eller myr för att renovera. Men ett lysande undantag finns, hitta en VW lyxbuss och du har bärgningen betald och pengar över.
50-talare? Tjae jänkare men då handlar det alltid om svensksålda vilket innebär snikversoner och rost, rost och åter igen rost redan innan dessa hamnade i gropen. Europeer var snudd på ännu sämre rostmässigt och det är helt enkelt inte värt jobbet om det inte gäller en VW barndoor eller en "splitbubbla" Även en Porsche eller nåt sportigt italiensk från femtio kan vara guld idag.
40-talare? Tjae återigen jänkare och kanske lite bättre värde än de från femtio. Men dessa har ju legat lääääänge och isåfall Packard, Cadillac, La-salle, Cord etc.
20/30-talare? Samma som med de från förtio men finns ett rejält undantag. En Ford -32 roadster oavsett skick är alltid värd att rädda men lycka till att hitta en identitet på en roadster 32´a idag. Bärga tidiga trettiotalare är svårt och oftast finns bara plåtdelar då i regel alla bilar byggdes på trästomme. Ännu värre är det med tjugotalare. Det blir bland annat riktigt svårt med identifiering på dessa gamlingar och isåfall endast för en egen renoverings komplettering eftersom marknaden är liten på så pass gamla bitar.
Men visst... vore ballt att lyfta upp ett objekt oavsett vad, bara för att kolla