3851
Sök

Cigg-uttag "problem" Honda Civic Type R 2005

25 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Hej!

Efter mycket om och men, så pressade jag mig ner på golvet i bilen för att komma åt säkringarna, som de verkligen lyckats att tränga upp så långt det går...-Japanen säger: "Det där gjorde jag bra"

I alla fall...säkringen var inte trasig som går till cigg utgången. Så nu är frågan, ska jag riva o slita ut paneler osv, för att hitta ifall det är en kabel som åkt ut? Eller ska man lämna in bilen?

Jag har mina aningar att när min kompis hade bilen förut, så lämnade han in den för montering av ny stereo osv...Då måste antagligen någon kabel åkt ut sitt fäste?

Nu känns det som om jag sitter o svara på mina egna frågor/aningar...Men ifall någon har nått smart tips så skriv gärna ner dem smile

Tjo

446 Inlägg
25 februari 2010
börja med att kolla ALLA säkringar, sen kan du börja riva wink

25 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Okej, ja det vore ju rätt smart om jag gjorde...Känns som att man borde montera ut stolen ifall man ska ligga på golvet så länge o kolla alla säkringar...

Men alltså...allt funkar i bilen...15A säkringen till cigguttaget var ju inte ens trasig...så det måste va något annat fel.

446 Inlägg
26 februari 2010
ta för vana att alltid kolla alla säkringar innan vidare felsökning. en säkring som inte verkar ha med saken att göra kan påverka mer än man tror wink

skulle ju kunna vara så att kontakten åkt ur vid den nämnda stereomonteringen.
kolla med en testlampa eller multimeter jordad i chassie om det finns ström på blecket i botten av cigg-uttaget. finns + så är det jorden som fattas..

Sök