4523
Sök

Bra redigeringsprogram?

271 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Tja, kan någon rekommendera ett bra redigeringsprogram för bilder. Har bara Windows movie maker, skulle vilja ha ett enkelt och med många specifikationer. Obs ska vara gratis och gå att ladda ner någonstans big_smile

271 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
ewrs skrev:
Kan man redigera bilder i Windows movie maker? yikes Ett gratisalternativ är GIMP, liknande photoshop.

Är det film du menar så finns det ett inte så gratis alternativ, och det är Sony Vegas Pro 8.0 som jag använder. Rekommenderas starkt smile

Okej tack, ska kolla in dem. Ja det är väll mer bildspel jag menar

NissanMotorsport
24 februari 2010
Lånar tråden lite, någon som vet ett program där jag kan ändra kontrast? de är de viktigaste.. och ska vara gratis och nerladdningsbart.. (lagligt)  photoshop och så går bort då min data inte klarar av det.. så något simpelt program helst... tacksam, för snabba svar smile

511 Inlägg
24 februari 2010
NissanMotorsport skrev:
Lånar tråden lite, någon som vet ett program där jag kan ändra kontrast? de är de viktigaste.. och ska vara gratis och nerladdningsbart.. (lagligt)  photoshop och så går bort då min data inte klarar av det.. så något simpelt program helst... tacksam, för snabba svar smile

vet inte om det går,men kanske gimp?

?

NissanMotorsport
24 februari 2010
nonno skrev:
NissanMotorsport skrev:

vet inte om det går,men kanske gimp?

ok tackar, ska kolla upp de smile återkommer

NissanMotorsport
24 februari 2010
Ja gimp va perfekt smile tack tack..måste verkligen ha en ny dator..när man setat och grejat i gimp ett tag och ska över till garaget sidan..så tar det 5min för att ladda sidan tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 februari 2010
andra mycket mindre krävande program än gimp, men ändå me mycket funktioner kan du hitta på www.datormagazin.se i deras filarkiv, de har en hel del bra programtips

930 Inlägg
24 februari 2010
eller testa en online sida med ganska enkla redigeringar

http://www.picnik.com/

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

25 Inlägg
24 februari 2010
picasa 3 kanske, är gratis och väldigt enkelt

NissanMotorsport
24 februari 2010
Tack, ska kolla upp era förslag också smile

463 Inlägg
24 februari 2010
Photo story från microsoft också gratis och gjort för bildspel.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 februari 2010
Bildspel... Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects, Adobe Flash... dom är förvisso inte gratis och kräver en del kunskaper. Men ändå. Vettiga bildspelsprogram är det i övrigt dåligt med, tycker jag själv.

7 Inlägg
26 februari 2010
Finns ju alltid Microsoft office picture manager som oftast redan finns i datorn! där kan du göre de enklaste justeringarna!

blu-rays.se - Allt om Blu-ray & 3D-tv

Studerande
727 Inlägg
27 februari 2010
Windows Movie Maker.. Ehh yikes Om du ska göra video så kan jag tipsa dig "Sony Vegas 8.0 PRO", Den äger sönder wink

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 mars 2010
xXchamXx94 skrev:
Windows Movie Maker.. Ehh yikes Om du ska göra video så kan jag tipsa dig "Sony Vegas 8.0 PRO", Den äger sönder wink

Eller Adobe Premiere Pro + Adobe After Effects, typ. Mycket bra.

Sök