I arbetet med att hitta lagliga alternativ i Markaryd kontaktade jag i somras flygklubben som driver verksamheten på Feringe. Då var man i alla fall inte intresserade av att upplåta marken till race. Ni får väl fråga och se vad de svarar.
För kort för top doorslammer och liknande menar jag, inga problem för gatbilar. Det underlättar ju med returbana på riktiga tävlingar för att få bättre flyt då det är mer avancerade bilar. Mindre race med gatbilar = helt ok.
Någon som är intresserad av att starta en grupp som jobbar för race på Feringe ? Det finns lite dåligt med legala race här i söder så det vore kul att anordna något. Hör av er !!!!!!
Någon som är intresserad av att starta en grupp som jobbar för race på Feringe ? Det finns lite dåligt med legala race här i söder så det vore kul att anordna något. Hör av er !!!!!!
Nu vet jag inte hur fallskärmsklubben ställde sig till ev. körning. Men Frank & co i Real Raw Racing verkar ju positiva till att ordna något iallafall.
urklipp från gästboken:
Ni har aldrig kollat om det finns möjlighet att anordna något på Feringe? Intresse finns om man kollar garaget.org
Hej Gäst! Feringe har vi aldrig kollat, men skulle någon vara sugen på att göra det så är vi inte alls omöjliga. Mvh/RRR
Har planer på o öppna en strippen körning på Feringe flygplats och innan jag och några andra börja o planera för mycket så skulle ja vilja kolla hur stort intresset är att köra där och även om det är många som bara vill komma o kolla.