3929
Sök

villket håll ska jag vända basen åt?

100 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
Hej har en fråga angående min bas ska jag vända den mot lukan eller mot ryggstödet jag har en mercedes compakt alltså är de slutet mellan skuffen och hytten villket håll basar bäst?

varmförzinkare
64 Inlägg
1 oktober 2006
hej du ska ha basarna framåt och sen rör i hatthylan blir skit bra har haft det så själv 2 st 12" blev grymt bra !!!!!!!!,

mm så äre börje

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 oktober 2006
har en liknande fråga.
ska peta in en 2x 12:
http://www.rockfordfosgate.com/products/photos/PL2-212_1_l.jpg

i min Colt CZT om en vecka, Och jag är också lite fundersam över det där, är den vänd mot luckan så ser det ju grymmare ut när man öppnar, men kan det inte hända då att luckan börjar rassla och att det blir mindre tryck i kupén?
Senast redigerat av MICHAN (1 oktober 2006)

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

3 Inlägg
1 oktober 2006
MICHAN skrev:
har en liknande fråga.
ska peta in en 2x 12:
http://www.rockfordfosgate.com/products … 12_1_l.jpg

i min Colt CZT om en vecka, Och jag är också lite fundersam över det där, är den vänd mot luckan så ser det ju grymmare ut när man öppnar, men kan det inte hända då att luckan börjar rassla och att det blir mindre tryck i kupén?

Det är ju olika från bil til bil. Men i regel så brukar basarna riktas bakåt, så att basarna har utrymme för att trycka luft. Har själv provat att vända min baslåda framåt en gång (har en S40). Trodde att slutsteget inte var på för jag hörde knappt någonting från baslådan. Men som sagt var, skulle det inte bli bra med basarna riktade bakåt så prova framåt.

Det börjar ju inte skallra nå mycket mer i bakluckan än i övriga delar av karossen. Det är bara att dämpa så mycket som möjligt, lämpligtvis med bitumenmattor. Det där får du ju också lyssna dig till om det blir mycket resonanser när du drar på med baslådan.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
2 oktober 2006
tack! big_smile

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Sök