3788
Sök

Audi a4 avant 1,8Ts [ Varm fälg ]

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
Hallå

igår efter en liten tur på ca 7 mil , så skulle jag parkera bilen o gå hem , gick ut ur bilen o det luktade (varmt)...
gick runt bilen o till slut hittade jag värme källan ... höger fälg fram var riktigt varm ... sparkade snö på den och de fräste riktigt bra ! ... vet ej felet ? vet att mina belägg är dåliga och skall bytas ?..

ngn som har svar ?
taksam för allt !

mvh!
Senast redigerat av Stolet (7 mars 2010)

Four Rings To Rule Them All.

977 Inlägg
7 mars 2010
Jag hade samma fel på min Volvo. Det var bromsbelägget bak som låg på och behövde bytas.

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
okej .. snackade med en kille som e rätt duktig på de där med broms , och han sa att det inte ska bli så varmt om bara beläggen ligger på , men kanske kan vara så iaf .. låter lite konstigt att de skulle bli spå varmt bara för att ett belägg ligger mot , men tack för svar skall kolla vidare på de lite senare ... mer svar , mer svar , mer svar big_smile

977 Inlägg
7 mars 2010
Tror till och med att det va så att bromsoket hade spruckit på min bil men det va just det att belägget låg emot.

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
okej , får bara för mig att fälgen ska slira mot ngt om de ska bli så varmt , eller kanske hjullager som åkt o ligger o ger friktion och där med värmen kanske ? som sakt spekulerar bara just nu , och är riktigt taksam för alla svar som kommer !!

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 mars 2010
Du lär garranterat ha anliggande broms på det hjulet.
Om du släpper ratten när du kör, drar den åt höger då?
Var försiktig  med att släppa ratten för länge bara wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
inget som jag har tänkt på , att de drog åt ngt sida , och det bör man ju känna om man kör , om det nu inte är riktigt bromsat på den sidan , skall om ngn timma kolla upp det o släppa ratten , men inte för länge haha wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 mars 2010
Som det redan sagts: anliggande/kärvande bromsok..

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 mars 2010
eller ett hjullager som håller på brinna upp..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 554 Inlägg
7 mars 2010
vad ja märkt på min så kan bromsoket ha svårt att fjädra tillbaka när beläggen är slut varpå bromsarna ligger på poch de blir varmt. byt beläggen och skivorna(om de behövs) och kolla om de blir bättre

Sök