3836
Sök

Volvo 740 GLT - 88 Dör om man inte gasar hela tiden ( under 1000 varv lägger den av ) BILEN FIXAD NU :)

27 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Hej ! big_smile

Har en Volvo 740 med insprutning som inte alls går på tomgången och lägger av helt om man inte gasar så att varven ligger över 1000.  När man gasar så går den inte heller helt klockrent, den typ "bubblar" upp i varv och när man gasar för mycket så lägger bilen nästan av.När jag kört och den blivit varm och den lägger av så startar den inte och man måste vänta ett litet tag innan man kan starta den igen. Det luktar även lite bränt när man kör med den.
Spelar det någon roll att den stått i några månader utan nästan nån bensin som helst ?
Vet inte alls vad felet/felen är eller vart jag ska leta ! neutral   Är MYCKET tacksam för hjälp !

cool FELET VAR TOMGÅNGSMOTORN, BYTTE TILL EN NY OCH NU FUNKAR DEN ! cool

Lägger upp en youtube video så ni får höra hur motorn låter, hoppas den ger en exaktare bild av problemet  smile

http://www.youtube.com/watch?v=Mbw2prj-4PM

Måste fixa den, Älskar volvo och vill inte köra något annat cool

Tack på förhand big_smile
Senast redigerat av DennizZ (14 mars 2010)

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.

27 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Hur kan man kolla det ? smile

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.

1 915 Inlägg
12 mars 2010
Har du nån felkod ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

27 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Har tyvärr inte kollat än, ska göra det imorgon när det är ljust ute wink

NissanMotorsport
12 mars 2010
Va inte din förra rubrik bra? byt igen till något som förknippar rubriken till felet.. så fler folk kan söka och hitta rätt trådar, det är ju ingen 740ägare som söker efter "vad är fel på min älskade volvo" ? smile

27 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Sant tänkte inte på det ^^  Har inte kommit på en bra rubrik då jag inte vet vad felet kan vara ^^

13 Inlägg
12 mars 2010
Hade ett liknande fel för ett antal år sen och då var det en av slangarna till tomgångsmotorn som hade
spruckit en aning !!
Kan ju vara värt en koll... hmm

Have a nice day !!!

27 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
ska kolla smile

103 Inlägg
13 mars 2010
Jag skulle oxå tro nån slang till tomgångsmotorn eller att de är själva tomgångsmotorn.

27 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Skulle behöva en bild så att jag kan ta ut tomgångsmotorn hmm vet inte vart den är placerad

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 mars 2010
DennizZ skrev:
Skulle behöva en bild så att jag kan ta ut tomgångsmotorn hmm vet inte vart den är placerad

sitter under insuget, går två slangar till den samt en kontakt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

27 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
tack så mkt ! smile

27 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Felet var tomgångsmotorn ! smile

Sök