Har en Volvo 740 med insprutning som inte alls går på tomgången och lägger av helt om man inte gasar så att varven ligger över 1000. När man gasar så går den inte heller helt klockrent, den typ "bubblar" upp i varv och när man gasar för mycket så lägger bilen nästan av.När jag kört och den blivit varm och den lägger av så startar den inte och man måste vänta ett litet tag innan man kan starta den igen. Det luktar även lite bränt när man kör med den. Spelar det någon roll att den stått i några månader utan nästan nån bensin som helst ? Vet inte alls vad felet/felen är eller vart jag ska leta ! Är MYCKET tacksam för hjälp !
FELET VAR TOMGÅNGSMOTORN, BYTTE TILL EN NY OCH NU FUNKAR DEN !
Lägger upp en youtube video så ni får höra hur motorn låter, hoppas den ger en exaktare bild av problemet
Va inte din förra rubrik bra? byt igen till något som förknippar rubriken till felet.. så fler folk kan söka och hitta rätt trådar, det är ju ingen 740ägare som söker efter "vad är fel på min älskade volvo" ?
Hade ett liknande fel för ett antal år sen och då var det en av slangarna till tomgångsmotorn som hade spruckit en aning !! Kan ju vara värt en koll...