3598
Sök

Regbesiktning kostnad

38 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
hej har en bmw 325 e30 som jag plockat väck baksätet och tackluckan tänkte reg bes bilen snart vill bara ha den två sittsig. men en polare sa till mig att det kostade 7000 kr att regbes. det tycker jag låter svindyrt någon som vet mer exakta priser

(kollade lite i forummet men blev inte mycket klokare av det )
tongue

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 februari 2010
Betalade väl runt 1000kr inkl reg och kontrollbes. Sen är de ju vägning. Så din kompis har fel...

Jag bytte låda. från aut till manuell. Bytte även motor då

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Green Street Elite
676 Inlägg
19 februari 2010
har för några dagar sen snackat med en sfro kille här i trakten, han sa 4tusen för 2 besiktningar.
1bygg besiktning där dom kollar svetsar o allt möjligt.
och 1 slut besiktning där dom ska provköra bilen o lite så.
o har du ändrat motor o så, så tillkommer bullerprov där dom kollar avgasvolymen där du får ha max 85db eller va han sa som går på 1450 kr.

min lilla vetskap som jag delar med mig smile

38 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
så det är 4000 tusen som gäller i fall man inte har bytat motor

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 februari 2010
Om du inte har en telefon så kan du maila bilprovningen, dom vet. Sen är det en jävla skillnad mellan sfro-besiktning och regbesiktning.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Rörpulare
1 453 Inlägg
19 februari 2010
Lånar tråden om de inte gör nått!

Vet nån om bilen måste vara i körbart skick för bur reggning? iom att den inte har nått me köregenskaper att göra!? Och vem är det som gör besiktningen isf?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

64 Inlägg
19 februari 2010
E30Tompa skrev:

Vet nån om bilen måste vara i körbart skick för bur reggning? iom att den inte har nått me köregenskaper att göra!? Och vem är det som gör besiktningen isf?

Det har med "Krock-egenskaperna" att göra.
Det påverkar hur bilen beter sig vid en eventuell krock.

Varför registrera en bil, som inte går att köra?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 februari 2010
Måste man regga den som ombyggd bil bara för att man tar bort 3 sittplatser.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
20 februari 2010
Nfs skrev:
hej har en bmw 325 e30 som jag plockat väck baksätet och tackluckan tänkte reg bes bilen snart vill bara ha den två sittsig. men en polare sa till mig att det kostade 7000 kr att regbes. det tycker jag låter svindyrt någon som vet mer exakta priser

(kollade lite i forummet men blev inte mycket klokare av det )
tongue

300kr kostade detta för nått år sedan iaf. enda som görs är att dom kollar att baksätet inte går använda samt ändrar siffran på antal passagerare i datorn. Tak luckan skiter dom nog fullständigt i.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 854 Inlägg
20 februari 2010
800 fick jag betala för ca 3 år sen

KHRacing
20 februari 2010
Innan har man inte kunnat regga om en bil med borttaget baksäte/taklucka, utan man måste göra mera ändringar, exempelvis bur, eller regga som ombyggt fordon med annan motor/drivlina eller flyttad ratt.

KHRacing
20 februari 2010
myran skrev:
300kr kostade detta för nått år sedan iaf. enda som görs är att dom kollar att baksätet inte går använda samt ändrar siffran på antal passagerare i datorn. Tak luckan skiter dom nog fullständigt i.

aldrig kostat så lite som 300kr, du glömmer även vågsedeln som är ett krav o som inte alla SBP-anläggmningar klarar av.
den kostar minst 340kr

takluckan är en del av karossen o skall skrivas in i papprena vid en reggning.

5 198 Inlägg
20 februari 2010
varför inte kolla på bilprovningens hemsida

http://bilprovningen.se/Externt/bpweb.n … enDocument

38 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
jaha hittade inte den sidan på bilprovningen tack så mycket gamlingen wink

KHRacing
20 februari 2010
då hade jag lite fel ang priserna, sorry, kostar 325 kr att väga i Klippan, då SBP ej har egen våg.

Rörpulare
1 453 Inlägg
22 februari 2010
Torbo skrev:
E30Tompa skrev:

Ja men va då krock egenskaperna? Ska dom ta bilen och sätta den i väggen? Testerna dom gör me buren borde väl kunnas göra utan möjlighet till körning. Och detta just pga av att motorn som kmr att sitta i bilen aldrig kmr att kunnas gå att åka in till sbp med.

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

KHRacing
22 februari 2010
E30Tompa skrev:
Torbo skrev:
E30Tompa skrev:

Ja men va då krock egenskaperna? Ska dom ta bilen och sätta den i väggen? Testerna dom gör me buren borde väl kunnas göra utan möjlighet till körning. Och detta just pga av att motorn som kmr att sitta i bilen aldrig kmr att kunnas gå att åka in till sbp med.

tester ?

en regbesiktningsutbildad SBP-man/kvinne ser över bilen så att den överesnsstämmer medpapprena & att den är vägd, att det sitter en avbärare vid takröret & att buren än inskyddad på de ställena den skall vara det opå - SEN ÄR DET KLART !

jag ringde o frågade i förväg om det var oki att min bil stod på släpet utan motor vid bur-rggningen & det var oki eftersom jag frågade.
annars inte.

Rörpulare
1 453 Inlägg
23 februari 2010
Okey ringde nyss angående om det går att regga skiten me motor osv urhängd och där tog de tvärstopp! hur gjorde du då me vägningen iom att motorn ska ju vara inkluderad i vägningen?!

KHRacing
18 mars 2010
E30Tompa skrev:
Okey ringde nyss angående om det går att regga skiten me motor osv urhängd och där tog de tvärstopp! hur gjorde du då me vägningen iom att motorn ska ju vara inkluderad i vägningen?!

Vägtes på godkänd vägstation några veckor innan reggningen.

Sök