3187
Sök

Xenonljus flimmrar och fungerar inte som det ska

96 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
köpte lite xenon till nya jobb bilen (vw caddy -10)

halvljus,helljus och dimljus...

allt är inkopplat som det står i instruktionen som medföljde

men när jag startar bilen så hoppar lysena typ bara halvt igång, dom flimmrar liksom
och slåår jag då på helljusen så dör antingen båda eller bara ena halvljuslampan och helljuset flimmrar oxå..

dimljusen fungerar bättre dock inte tillsammans med hel eller halvjus:S

det är alltså 3st xenonkitt
halvljus H7
heljus H1
dimljus H11

någon som kanske har en idé vad det kan vara för fel?
måste man kanske ha nåt relä eller nåt?

Mvh
Patrik

vill du få din bil fotograferad?
kontakta mig!
www.GoliAthfoto.com

38 Inlägg
25 mars 2010
Det är sällan uppenbart hur belysningen fungerar på bilar nu för tiden. Kan tänka mig att detta har med lampövervakning och sådant att göra. Testa halvljuset med det andra bortkopplat. Du kan behöva testa olika lampvarnings fix som finns att köpa till vag bilar. Har du köpt standard kit eller s.k. Canbus kit.?

Saab4ever

245 Inlägg
25 mars 2010
Du behöver canbus kit, eller testa med nåt av dessa: www.xenonkungen.com/se/grp/lampvarning-canceller.php

96 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
JLG skrev:
Det är sällan uppenbart hur belysningen fungerar på bilar nu för tiden. Kan tänka mig att detta har med lampövervakning och sådant att göra. Testa halvljuset med det andra bortkopplat. Du kan behöva testa olika lampvarnings fix som finns att köpa till vag bilar. Har du köpt standard kit eller s.k. Canbus kit.?

nej jag köpte vanliga kitt... sad
jag har testat att köra ett lyse åt gången och de är samma problem..

E-son skrev:
Du behöver canbus kit, eller testa med nåt av dessa: www.xenonkungen.com/se/grp/lampvarning-canceller.php

jaha hur skulle man kunna veta att man behövde såna kitt... fan oxå...
skickade ett mail till xenonkungen och frågade om dom vet vad man kan göra åt problemet...
de jobbiga är ju om man måste köpa till nåt sånt där relä som kostar 200:-st jag har ju 6 ballaster:(
Senast redigerat av GooLiAth (25 mars 2010)

vill du få din bil fotograferad?
kontakta mig!
www.GoliAthfoto.com

21 761 Inlägg
25 mars 2010
GooLiAth skrev:
de jobbiga är ju om man måste köpa till nåt sånt där relä som kostar 200:-st jag har ju 6 ballaster:(

Relä för 200 spänn per styck?
Varför skulle du behöva ett sånt?

Det enda relä man brukar behöva är helt vanligt "extraljusrelä". smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
25 mars 2010
har du testat att starta bilen, alltså motorn, blir det skillnad då?, för dom drar rätt mycket spänning i start ögonblicket xenon och då kan det hända att det bara "räcker" till ena, gjorde så för mig på min audi -02

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

100% ninja
342 Inlägg
25 mars 2010
http://www.x-spec.se Snacka med Jim där. riktigt trevlig kille. vet att han har xenonkonverterat caddys innan.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Sök