3530
Sök

Snölägesrapport jönköping.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Tjena.

Tänkte ifall nån vänlig jönköpingsbo kanske vill berätta hur mycket eller lite snö ni har därnere. tänkte då främst på elmiamässan nästa helg wink så man kanske kan åka dit på sommarpuckar :smile

MVH

Alex.M

8-)

Sanizz
28 mars 2010
Ingen snö dock endel grus

3 259 Inlägg
28 mars 2010
Det är ju standard med snöoväder på väg hem från elmia så inte blir det sommarpuckar för min del iaf!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 mars 2010
Håller med JonR.

För två år sedan, när jag åkte dit första gången så blev det ett jääävla snöoväder när man åkte dit och var där..

Så jag vågar då inte chansa på att byta till sommarpjucksen..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Nu var det ju inte snöoväder tråden handlar om eller om man ska ha på vinterdäck eller inte. men ja ni är fega om ni inte kör ner på sommarpuckar smile vafan har ni inte quattro eller wink

8-)

3 259 Inlägg
28 mars 2010
Alex_M skrev:
Tjena.

Tänkte ifall nån vänlig jönköpingsbo kanske vill berätta hur mycket eller lite snö ni har därnere. tänkte då främst på elmiamässan nästa helg wink så man kanske kan åka dit på sommarpuckar :smile

MVH

Alex.M

Alex_M skrev:
Nu var det ju inte snöoväder tråden handlar om eller om man ska ha på vinterdäck eller inte. men ja ni är fega om ni inte kör ner på sommarpuckar smile vafan har ni inte quattro eller wink

Snöoväder = vinterdäck, så det är väl exakt det som frågan handlade om? Om inte varför skrev du det för då?smile Har aldrig hört att en quattrobil har bättre bromsar än en 2wd bil så det har nog mindre betydelse om det kommer snö!wink

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
hehe jag hade åkt på sommardäck i vilket fall som. eftersom jag redan har skiftat. men ja klart det frågan handla om. ta det inlägget med en nypa salt puppen wink och en quattrobil har jääääävligt mkt bättre bromsar än en 2wd bil. haha nä skojja wink

8-)

375 Inlägg
29 mars 2010
Alex_M skrev:
Tjena.

MVH

Alex.M

Regndäck?            http://www.yr.no/sted/Sverige/Jönköping … arsel.html

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

37 Inlägg
29 mars 2010
Enligt yr.no ska de va riktigt fint på lördag. 11grader och sol.

12 086 Inlägg
29 mars 2010
ExXtr3me skrev:
Håller med JonR.

För två år sedan, när jag åkte dit första gången så blev det ett jääävla snöoväder när man åkte dit och var där..

Så jag vågar då inte chansa på att byta till sommarpjucksen..

För 2 år sedan är den ända gången de verkligen snöat under elmiahelgen under mina år.. så de va nog ett undantag. Det har ju töat rejält senaste veckorna så de lär nog flyta undan det mesta.

OEM <3
6 957 Inlägg
29 mars 2010
Kom även ihåg att för 2 år sen var Elmia kring 20 mars, förra året var det ju runt 13-14 April, och iår
2-5 April..den 20 Mars iår hade vi ca 3 dm snö här..det är borta nu tongue sommarhjul till elmia? Javisst big_smile

OEM <3

1 Inlägg
29 mars 2010
ser rätt lugnt ut nu:) kör själv med sommar puckarna nu i jönköping:)

Sök