3560
Sök

Vart sitter trim chipet på en Volvo 740 16v?

71 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Tja jag har en 1988 16v och han jag köpte den påstog att den va chippad men jag vet inte vart sitter chipet?

10 287 Inlägg
30 mars 2010
I insprutningsboxen vid höger A-stolpe. Dvs till höger om framsätespassagerarens fötter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

71 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
I insprutningsboxen vid höger A-stolpe. Dvs till höger om framsätespassagerarens fötter.

/Göran

okej får tar mig en titt imorgon:) du kanske du vet hur man gör med dom 2 stiften man ska göra nåt med som man skifta eller man gjorde .P?

1 380 Inlägg
30 mars 2010
volvo74085 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

okej får tar mig en titt imorgon:) du kanske du vet hur man gör med dom 2 stiften man ska göra nåt med som man skifta eller man gjorde .P?

japp jag vet tongue
du byter platts på stift 1 och stift 3 . dem står numrerade 1-2-3 smile  dem sitter i motorutrymmet

71 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
joelimmo skrev:
volvo74085 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

japp jag vet tongue
du byter platts på stift 1 och stift 3 . dem står numrerade 1-2-3 smile  dem sitter i motorutrymmet

Jag vet vart det sitter men ska jag göra så att jag snittar upp skyddet och skiftar kablar om det funkar att göra så tongue???

1 380 Inlägg
30 mars 2010
volvo74085 skrev:
joelimmo skrev:
volvo74085 skrev:

japp jag vet tongue

Jag vet vart det sitter men ska jag göra så att jag snittar upp skyddet och skiftar kablar om det funkar att göra så tongue???

det ska gå och dra ut stiften ur kontakten tongue men det går göra så också. snitta och löda om cool

71 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
joelimmo skrev:
volvo74085 skrev:
joelimmo skrev:

japp jag vet tongue

det ska gå och dra ut stiften ur kontakten tongue men det går göra så också. snitta och löda om cool

tänkte köra med kabelskor:P

1 008 Inlägg
1 april 2010
kabelskor? =inte bra, den skarven skulle iaf jag vilja ha bra gjord för att inte få driftstörningar eller glapp.

51 Inlägg
2 april 2010
Varför ändra stiften?

1 867 Inlägg
2 april 2010
Genom att skifta kablarna på hallgivaren får du ett par grader högre tändning.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

102 Inlägg
2 april 2010
Koop skrev:
Genom att skifta kablarna på hallgivaren får du ett par grader högre tändning.

ja fast vr-givaren smile

Sök