4168
Sök

Inför Elmia kvällarna inne i stan.

285 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
kopierat från Jnytt.se

Sven Davidsson, komissarie och chef för den brottsförebyggande verksamheten vid Polismyndigheten i Jönköpings län.Att burna - bränna däck - är enligt Sven Davidsson inte olagligt.
- Det är inte olagligt att förstöra sina egna däck. Det är mer trafiksäkerheten vi tänker på, om det står mycket folk omkring. Vi rapporterar det vi ser, det kan vara brister på en bil, att någon står och pinkar i en buske eller dricker öl på olämplig plats.

verkar som de är fritt fram att leka lite smått så länge folk håller sig på säkert avstånd eller att bilen inte är bristfällig.Det där alla har hört med 600kr metern i böter är rent jävla skit snack som nån dum jävler har hittat på.

ica maxi parkeringen är igenbomad med betong suggor men coop går komma in på även bottenplanet å hela framsidan av a6.
Senast redigerat av ante850r (2 april 2010)

Majestas
1 319 Inlägg
2 april 2010
Har hört att visa påstår att det är ren myt... men förra sommaren under en MOM träff här i Norrköping ställde sig en viss 940 och brände fast sig precis när Farbror blå dök upp runt kröken...

Åkte fram med blåljus, parkerade, ena polisen gick fram till bilen och den andre började faktiskt mäta spåren ( 2 spår big_smile ) så såvitt jag vet åkte han på böter

Team VeboTrim

Makaronborrare
993 Inlägg
2 april 2010
_MaCCe_ skrev:
Har hört att visa påstår att det är ren myt... men förra sommaren under en MOM träff här i Norrköping ställde sig en viss 940 och brände fast sig precis när Farbror blå dök upp runt kröken...

Åkte fram med blåljus, parkerade, ena polisen gick fram till bilen och den andre började faktiskt mäta spåren ( 2 spår big_smile ) så såvitt jag vet åkte han på böter

Det är en myt som aldrig verkar gå att få bort.

27 Inlägg
2 april 2010
Kan du skicka hela länken nu som du kopierade ifrån? smile

Långtradarchaffis
224 Inlägg
2 april 2010
Tänkte åka ner till jönköping ikväll och kika! Men är inte så överdrivet påläst, men misstänker att det även ikväll kommer finnas bilar o annat roligt vid A6 köpcenter? eller har jag fel?

Tacksam för svar så man vet om man ska åka eller inte tongue

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

953 Inlägg
2 april 2010
det lär vara aktiviteter ikväll=) dyker säkert upp under kvällen.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
2 april 2010
Driver_85 skrev:
det lär vara aktiviteter ikväll=) dyker säkert upp under kvällen.

Låter fint! Då tar ja mitt pick o pack o åker ner smile Vilken tid ska man satsa på o va där tro? smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Dåre
182 Inlägg
2 april 2010
ni får gjärna nämna fler mötesplatser då man e ny i jönköping

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

dARKiE
5 031 Inlägg
2 april 2010
Citat: länken här uppe..

- Det finns två typer av motorungdomar. Raggarna som kör omkring i gamla amerikanska bilar och de med mer extrema bilar, t.ex. ungdomar med en upphotad BMW eller Volvo.

när blev volvo och bmw extrema.. rollcool
Senast redigerat av Darkie (2 april 2010)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

164 Inlägg
2 april 2010
Klart som korvspad att det inte är lagligt o bränna däck, men vad jag har hört från tidigare år just under Elmia helgen så ser dom mellan fingrarna på just detta. Om någon skulle ställa sig utanför vilket polishus som helst o lägga en rökridå är jag ganska säger på att det får konsekvenser!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
Administratör
11 915 Inlägg
2 april 2010
Ämnet är inte berättigat Inför-prefixet. Läs på vad prefixen skall användas för.

Ta upp diskussionen i någon lämplig befintlig tråd istället.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök