10 oktober 2006
Trådstartare
Finns ju dock en hel del som man inte ens behöver åka o kika på som är "dömda" på förhand. Väldigt slitna klädslar, ratt etc. OCH "borttappad" servicebok.
Finns det någon som helst anledning för en Japan att kasta bort boken INNAN den säljs på export ???. Måste väl ändå försvinna i 99% av fallen av importören då det är hans enda chans att kunna skruva mätaren innan den reggas i Sverige.
På BMW, Merca mm är det ju ganska enkelt o kolla upp dem. O ofta är det ju med service-bok från Tyskland. Självklart går dessa o förfalska också, men i vilket fall som helst så går det ju o köpa en sådan som gått runt 15.000mil och tillverkade runt 2000-talet vilket verkar vara en ganska rimlig siffra.
MÅNGA japsar, skylines, rx7 mfl har ju rullat max 10.000mil o tillverkade runt -92 samt INGEN bok på dem.
O man börjar ju undra när rena import-firmor har 3-4st ståendes med exakt samma miltal. hmm... Inga namn nämnda.....