4382
Sök

Att byta pedaler?

2 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Tja!

Finns det något särskilt att tänka på när man ska byta pedaler?
Eller liksom sätta på dom över dom andra?

Tacksam för svar!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
9 oktober 2006
Ja du måste sätta dit dom i en viss ordning.... yikes haha nerå ursäkta va bara tvungen men ibland kan man faktiskt undra om folk har tummen mitt i handen e väl bara följa "bruksanvisningen" dom ska väl antingen skruvas fast lr sättas fast med clips som spänns runt dom nuvarande..... good luck

88 Inlägg
10 oktober 2006
om dom ska skruvas i dom berfintliga pedalerna så ta bort pedalgummit på dom gamla pedalerna.
Se bara till att hålen på dom nya inte gör så att du måste borra i i "staget" som håller fast själva pedalen.
Lycka till!
Brukar bli ruskigt snyggt när man byter pedaler.

"Remember, No Stairway"
Kolla in projekttråden på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80718

Wankel
1 080 Inlägg
10 oktober 2006
pedalerna jag hade i min förra bil var det bara att ta bort gummit från pedalerna, sen la jag dom nya pedalerna över original och skruvade fast det med två brickor på undersidan som följde med

MDS Västerås

47 Inlägg
10 oktober 2006
Sätt inte pedalerna för nära varandra smile. Har fått för mig att 8 cm mellan varje är ett lämpligt mellanrum. Men det kanske inte var så du mena..

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 oktober 2006
Mr_C134N skrev:
Sätt inte pedalerna för nära varandra smile. Har fått för mig att 8 cm mellan varje är ett lämpligt mellanrum. Men det kanske inte var så du mena..

jag tycker de ser sportigare ut om dom sitter lite tätare men som du sa dom ska inte sitta för nära varandra endå big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

47 Inlägg
10 oktober 2006
volvo_glenne skrev:
Mr_C134N skrev:

jag tycker de ser sportigare ut om dom sitter lite tätare men som du sa dom ska inte sitta för nära varandra endå big_smile

"Jaha! Det var därför jag fick motorstopp när man skulle åka från varje rödljus. Bromsade ju istället för att gasa." big_smile

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan

562 Inlägg
10 oktober 2006
har hört att det ska vara 5 cm mellan pedalerna men kanske bara är skit snack.. (blir ju säkrare så iaf)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

2 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
Tja på er alla!

Jag får tacka för alla svar!
Det uppskattas, nu ska jag bara testa mig fram, jag hör av mig hur det gick sen. =P

/ Gino

Miklen
10 oktober 2006
..ja gjorde iofs egna pedaler men ja spacklade fast mina wink smile Beror lite på hur ens fötter ser ut hur mycke man ska ha emellan..d ska helt enkelt va så att man kan trycka ner en i taget smile

Sök