Haft bilen i ett år. och aldrig haft problem. Det är en v40 1.8 -97 gått 21000.
Skulle åka till stan fram och tillbaka. (2mil till stan) På vägen hem så gasa jag till lite(3.500 varv.. så inget tokvarv.) och vart tvungen och nödbromsa för en buss
. Och efter det vart bilen väldigt kraftlös, den började puttra väldigt konstigt, tomgången la sig på 500v/m och kunde knappt varva upp till 2.500. det börja lukta nått konstigt äggliknande lukt. Bestämde mig för att lämna den i stan över natten i misstanke om att nån kam hoppat en kugg.
Åkte in imorse för att bogsera hem den. Farsan va med och skulle låta han lyssna på den. så jag starta den och.. den gick som den alltid gjort inga problem alls, som om inget hänt. testade köra runt lite och allt va bra. så vi började våran tripp hem efter varandra.. och efter 1 mil typ, så kom det igen. exakt som kvällen före. stannade till kollade runt, och inget såg "fel" ut. började glida lite hemmåt ändå (för vi stog mitt i ingenstans och det va ju inte kamremmen ^^) efter en stund tändes lambda lampan.
lyckades komma hem. kollade motorutrymmet igen och det kom rök upp mellan torpedväggen och motorn.. men tempen va helt okey. lyckades inte se vart ifrån det kom innan det sluta ryka. står lite och kliar mig i huvudet om va det kan vara.
Gick ut och filmade lite för att ni ska få nått humm om hur den låter, detta efter ha stått i 30 min
http://www.youtube.com/watch?v=O9EU2h47BSI