2581
Sök

Byte av topplockspackning samt insugspackning chevrolett transport 00

34 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#1
Vägledning eller direkta instruktioner för att byta topplockspackningar samt insugspackning är mycket tacksam för alla tips samt lite vägledning.
har nog klantat mig när jag har råkat köra upp bilen på rött ett par gånger och det har blivit någon bieffekt. den liksom bluddrar lite på låga varv. hoppas att jag inte har förstört motorn den är i alla fall inga missljud tack på förhand..

888 Inlägg
27 mars 2010
#2
Det är riktigt skitjobb att byta toppackningar på en transporter med v6. Lättast är ut med motorn.

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
28 mars 2010
#3
du skriver inte vilken motor du har men här är en beskrivning på 3,4 liters LA1 motorn dock inte från en transporter.

http://www.gaownersclub.com/forum/showt … hp?t=74080

198 Inlägg
28 mars 2010
#4
Absolut viktigaste på detta jobbet är att stötstängerna på insug och avgas inte är lika långa!
Sätter du dem fel så blir det krökta ventiler!

Peter


34 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#5
honda1 skrev:
du skriver inte vilken motor du har men här är en beskrivning på 3,4 liters LA1 motorn dock inte från en transporter.

http://www.gaownersclub.com/forum/showt … hp?t=74080

ops jag glömde nog det men den är en 3400

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
6 april 2010
#6
Beskrivningen är på en 3400 motor.

fregru skrev:
honda1 skrev:
du skriver inte vilken motor du har men här är en beskrivning på 3,4 liters LA1 motorn dock inte från en transporter.

http://www.gaownersclub.com/forum/showt … hp?t=74080

ops jag glömde nog det men den är en 3400

34 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#7
förmodar att den motorn som är på länken är samma som en i en chev-transport är det någon som vet om man kan luta motorn framåt ev. ta bort fronten? eller skall motorn ur bilen?


Sök