Antihero skrev:
Nu är det jobbiga tider tycker jag. Jag importerade en bil från USA och tog alla försäkringar som gick och beställde transport genom ett företag som heter Norlens transport (
www.norlens.se ).
Jag väntade och väntade men ingen hörde av sig trots att bilen stod i Sverige så jag ringde Norlens och dom sa bara att jag skulle vänta nån vecka till fast det redan gått en vecka över det utlovade datumet, en förklaring till varför fick jag inte.
Dagen kom då bilen skulle komma och vi bestämde mötesplats.
Jag dök upp med pirr i kroppen över att äntligen få min bil jag sparat till i flera år, och på väg till mötesplatsen så kom jag av en slump upp bakom transportbilen och såg min bil och jag vart så glad.
Lastbilen svängde in på bestämt plats och ur klev chauffören.
Han pratade om bilen och tyckte att det va en jättefin bil osv, sen påbörjade avlastningen av bilen.
Lastremmarna lossades och chauffören fällde ner rampen.
Bilen stod på översta våningen på lastbilen och chauffören klättrade upp för att köra ner den.
Med dörren halft öppen startade han bilen och bilen som gav ifrån sig ett vrål som gjorde att man vart knäsvag.
Plötsligt började bilen snabbt rulla bakåt okontrollerat och chauffören som satt med ena benet utanför kastade sig snabbt in i bilen som rullade bakåt snabbt då rampen va tvär, dörren som stod öppen hakade i en av stolparna till lastbilen och dörren bröts av och vreds mot motsatt håll, framskärmarna slog i både sidor och bilen rullade med en väldig fart ner på asfalten där även fronten slog i. En lastbil som stod ca 20 meter bakom såg vad som hände och försökte starta sin lastbil för att backa när min bil kom farande mot hans lastbil men min bil lyckades stanna 3 meter innan då chauffören hittat bromsen på min bil.
Ut klev chauffören och jag frågade om det gick bra, han sa "ja" och han bad så mycket om ursäkt.
Jag sa att det va tråkigt detta men va tur att ingen skadade sig eller att någon befann sig bakom lastbilen när detta hände vilket jag gjorde 5 sek innan.
Han ringde sin chef som sa att han skulle köra bilen till plåtverkstan där skadorna vart uppmätta till ca 90.000kr. Delar kunde beställas men skulle ta lång tid eftersom delar till denna bil inte fanns i sverige och va även svåra att finna i USA. Norlens vägrar ge mig kompensation eller något, inte ens en ursäkt när dom skrotat bilen framför ögonen på mig. Och här står jag utan bil och mina sparpengar på en bil som är skrotad.
Försäkringsbolaget Norlens har är skitsega och delarna som ska skickas tar dom då på båtfrakt och inte flygfrakt vilket gör att när dom hittar delar kommer jag att få vänta ytterligare 3-4 veckor.
Sommaren är bakom knuten och här står jag utan bil eller en bra förklaring.
Visst händer olyckor men att sedan inte ta reda på efter sig för de skador man åsamkat andra är riktigt DÅLIG stil. fyfan va less jag är.
Min varning till er är ANLITA INTE NORLENS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!