2631
Sök

Cadillac 1959 . generatorn laddar inte.

Cnc-operatör
608 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Hejsan!

Min Cadillac 1959a har stått under vintern och jag tog häromdagen första turen i år.

Märkte när jag starta den att generator lampan lyste. De gjorde den inte när jag ställde ner den i höstas.
Nu kan jag inte ha ljus eller ljud på och måste ha starthjälp eftersom batteriet ger nån ström.
Själva batteriet är inge fel på. när vi trycker ner bläcket till laddnings relät så slocknar lampan i bilen men den laddar inte ändå. det är en likströmsgenerator.

Någon som vet vad detta orskar felet?

vet ej om detta har något me de här felet att göra men motorn lägger av när den ska gå ner på tomgång i tex en korsning efter att jag kört me den i ca en halv timme. vad för fel? har ställt upp tomgången väldigt mycke men så kan man ju inte åka runt.

Tack på förhand .
Senast redigerat av __pepita__ (10 april 2010)

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan

4 682 Inlägg
10 april 2010
Har du kollat så att alla kablar sitter som dom ska då?
Hur uppstod det andra felet, plötsligt eller blev den stegvis sämre?

Motborgare
1 099 Inlägg
10 april 2010
__pepita__ skrev:
Hejsan!

Min Cadillac 1959a har stått under vintern och jag tog häromdagen första turen i år.

Märkte när jag starta den att generator lampan lyste. De gjorde den inte när jag ställde ner den i höstas.
Nu kan jag inte ha ljus eller ljud på och måste ha starthjälp eftersom batteriet ger nån ström.
Själva batteriet är inge fel på. när vi trycker ner bläcket till laddnings relät så slocknar lampan i bilen men den laddar inte ändå. det är en likströmsgenerator.

Någon som vet vad detta orskar felet?

vet ej om detta har något me de här felet att göra men motorn lägger av när den ska gå ner på tomgång i tex en korsning efter att jag kört me den i ca en halv timme. vad för fel? har ställt upp tomgången väldigt mycke men så kan man ju inte åka runt.

Tack på förhand .

Jag skulle tro att det är kolen i den som har satt sig. Det brukar gå att plocka av den bakre delen av höljet på dynamon, så kommer du åt dom.

-- K

Sök