2129
Sök

450Hk/600Nm i Supra MK4

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 december 2008
#21
Den borde teoretiskt sett ligga runt 420hk / 600nm. Fast det beror ju på vad man menar med BPU, alla har olika uppfattningar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

245 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
#22
teoretiskt.... det är verkligenheten som är intressant. jag säger inte hur många hk det finns om den inte finns bevis.. ska bli juk att se vad motorn presterar efter trimningen.

S.v.r

168 Inlägg
11 december 2008
#23
vad väger dom.? dom e ganska tunga va? finns ju sån tabel man kan räkna vikten och slut-hastigheten.. brukar stämma ganska bra..


371 Inlägg
11 december 2008
#24
Bänkade min med catback system.. 366hp - 450nm..  jspec brukar ligga på 420hp euro 450hp
Jspec har 280 på "papper" och euro 330,.  Enligt mitt papper så ska min väga 1670kg.. men 2 av mina kompisar har vägt in på ca 1500kg (olättat)  Är en mycket potential bil smile  Det som görs får få dessa hp(BPU är, öppet filter, boostcontroll, Catback, downpie+midepipe utan katt fast med restriktorplatta) Höjer då laddet till 1.2 på jspec och 1.4 på euro. Vill man sen köra bpu + så till kommer FMIC och kamdrem

Life is a bitch, then u die

1 661 Inlägg
11 december 2008
#25
zander skrev:
Bänkade min med catback system.. 366hp - 450nm..  jspec brukar ligga på 420hp euro 450hp
Jspec har 280 på "papper" och euro 330,.  Enligt mitt papper så ska min väga 1670kg.. men 2 av mina kompisar har vägt in på ca 1500kg (olättat)  Är en mycket potential bil smile  Det som görs får få dessa hp(BPU är, öppet filter, boostcontroll, Catback, downpie+midepipe utan katt fast med restriktorplatta) Höjer då laddet till 1.2 på jspec och 1.4 på euro. Vill man sen köra bpu + så till kommer FMIC och kamdrem

Jasså? Man behöver inte mer sås? Vad är det för spridare org 380cc eller 400?
Utan katt... hmm? Vadå restriktorplatta?
1.4 bars ladd bör ge mkt mer effekt och kräva långt över org spridare. Uppåt 5-600hk
kamdrem? rem? Vadå? Håller den inte för 450hk? Klart det kan vara bra med en fräsh men då kan man ju lika gärna byta packningar och vattenpump med? Och hur mår kopplingen av 1.4 bars ladd?
mvh
Senast redigerat av Hardjim (11 december 2008)

371 Inlägg
12 december 2008
#26
Sitter 440cc spridare i jspec tror jag och 5xx cc i euro spec har ja för mig.. vissa kör med restriktor palata för att inte laddet ska skena, vissa kör med en katt (för att den stryper som en restriktor platta, samt man kan bes)  bytar du avgas kamdrev kan du få upp mot 10whp.  Vet inte hur kopplinger blir vid 1.4 bars ladd.

Life is a bitch, then u die

kevlar_soul
12 december 2008
#27
Jag är säker på att det sitter 440 spridare i J-spec.

57 Inlägg
12 december 2008
#28
Ang. vad BPU innebär:

1. exhaust system (most of the major brand name exhausts are fine)

2. downpipe with or without high flow catalytic converter (rod millan, speedtek, random technology, stillen, uprd, powerhouse & spp)

3.ebc or mbc (electronic/manual boost controller), not boost controllers w/ fuzzy logic (e.g.. profec a and hks evc)

4. fuel cut defenser (greddy bcc - highly recommended by the mkiv.com members. read why hks fcd is the same as the ffcd (using the hks fcd or the ffcd is only recommended if you have the ttc mod and 12v mod)


Punkterna saxade från www.mkiv.com


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 december 2008
#29
orange skrev:
vad väger dom.? dom e ganska tunga va? finns ju sån tabel man kan räkna vikten och slut-hastigheten.. brukar stämma ganska bra..

1460 kilo tjänstevikt på J-spec.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

57 Inlägg
12 december 2008
#30
zander skrev:
Sitter 440cc spridare i jspec tror jag och 5xx cc i euro spec har ja för mig.. vissa kör med restriktor palata för att inte laddet ska skena, vissa kör med en katt (för att den stryper som en restriktor platta, samt man kan bes)  bytar du avgas kamdrev kan du få upp mot 10whp.  Vet inte hur kopplinger blir vid 1.4 bars ladd.

euro spec är 540cc


57 Inlägg
12 december 2008
#31
Siarnaq skrev:
orange skrev:
vad väger dom.? dom e ganska tunga va? finns ju sån tabel man kan räkna vikten och slut-hastigheten.. brukar stämma ganska bra..

1460 kilo tjänstevikt på J-spec.

1580 kilo på US/Euro-spec.


Inläggskritiker
990 Inlägg
12 december 2008
#32
insane_1 skrev:
Hammarslag skrev:
Bergkuist skrev:
Glöm inte bort att vi snackar en 3 liters rak sexa med TT...

Ne men BPU trimmade som jag har sett brukar ligga runt 400hk inte 450 Nm har jag ingen anning om

Är det så lite vrid i dom ? steg3 kittade saabar har ju 295hk och 450nm. :-S

Ska nog vara ett , mellan 450 och Nm wink
Det står 600Nm längre upp i tråden.

Därför jag citera vad ovanstående hade skrivit smartass, dvs 450 nm +/- ditt bögiga mellanslag/comma som du var så noga med att påpeka.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

80 Inlägg
12 december 2008
#33
Mycket givande diskution det här...alla säger i stort sett samma sak i sina inlägg.

Second place is the first looser!!

164 Inlägg
5 februari 2009
#34
dom som jag har sett bänkade i england har fått 400 hp med alla bpu uppgraderingar och en ordentlig mappning..  420-440 med piggy back och finjusteringar....
supran laddar 0,75 orginal,
j spec keramik turbosorna tar 1,2 "safe"
uk\euro stål agregat tar ladd 1,4 "safe"
auto lådan ska klara 500-600 hp
manuel 800-1200 hp kopplingen sviker dock vid 600-700 hästar, lamellerna sviktar vid 450-500
namnet bpu kommer från en trim firma i usa som satte ihop olika trim paket så som bpu bpu+ bpu++  osv
Senast redigerat av sypher_44 (5 februari 2009)


3 Inlägg
19 februari 2009
#35
är de nån som vet va de kostar att mappa en supra???big_smile


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
19 februari 2009
#36
prelude_per skrev:
är de nån som vet va de kostar att mappa en supra???big_smile

Beror på vad du vill mappa den.
Sök på google efter olika företag som kan göra det.

/påsen

PÅSEN RACING

85 Inlägg
18 april 2010
#37
vart kan man få tag på ett vettigt piggyback till en mk4 j spec supra:)till rimligt pris. civinco har för 12, en jävla massa grejer med i de. men finns de billigare?

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 april 2010
#38
kresse skrev:
vart kan man få tag på ett vettigt piggyback till en mk4 j spec supra:)till rimligt pris. civinco har för 12, en jävla massa grejer med i de. men finns de billigare?

stoppa helt nytt sprut? typ Vipec v44

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

424 Inlägg
18 april 2010
#39
map ecu 1 eller 2. PBZ har haltech piggyback för en vettig peng, tror det heter platinum interceptor eller liknande.

85 Inlägg
18 april 2010
#40
har ni lust får ni gärna pma lite länkar, smile

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm


Sök