3569
Sök

Högnivå Volvo V50

66 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Hej!
Finns det någon trevlig prick som vet vart man kan ta högnivå enklast på en volvo v50 -04?
Det finns ju ingen lågnivå på dessa stereoapparater som sitter i orginal sad

1 581 Inlägg
19 februari 2010
Vilket ljudsystem har du? Antingen från högtalaren i bakdörrarna eller från slutsteget i bakluckan.

66 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Vilket ljudsystem har du? Antingen från högtalaren i bakdörrarna eller från slutsteget i bakluckan.

jag har high performance eller rättare sagt bilen har! tongue

1 581 Inlägg
19 februari 2010
Då gäller koppling av högnivå från en högtalare i bakdörrarna. Kapa kabeln till någon av bakdörrarna och kopppla till slutsteget.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 februari 2010
Man behöver ju faktist inte kapa kabeln, går ju även att skarva på en kabelbit på den befintliga så får man signal till steget och kan få ljud i bakdörrarna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 februari 2010
ChriZtoffer skrev:
Man behöver ju faktist inte kapa kabeln, går ju även att skarva på en kabelbit på den befintliga så får man signal till steget och kan få ljud i bakdörrarna. smile

Men med mindre kräm

Rock'n Roll

Motborgare
1 099 Inlägg
20 februari 2010
TenZer skrev:
ChriZtoffer skrev:

Men med mindre kräm

Tja. Ingångsimpedansen på förstärkaren som snor lite från högnivån lär vara rätt hög. Typiskt ligger ingångsimpedansen på 100 kOhm. Att jämföra med impedansen på högtalaren som vanligtvis har 4 Ohm.  Alltså snor den en 25000-del av effekten. Om du märker av det i ett blindtest så är jag skyldig dig en öl. wink

-- K
Senast redigerat av Kavli (20 februari 2010)

1 Inlägg
22 april 2010
Jag har en beställd V50 MY11 som då kommer med High Performance.. är det den enda vägen att skruva isär dörrarna och sen skarva på och dra ut kablarna igen och skaffa sig en högnivå förstärkare?
Vad köper man då lämpligast?

Är det bara om man har största systemet och beställd subwoofer orginal man får ett slutsteg i bak?

Jag är inte så haj på det här och jag ogillar att skruva bort dörrsidan på en flång ny bil... jag kommer ju säkert att ha sönder nått med mitt flyt!

330 Inlägg
22 april 2010
kangas1000 skrev:
Jag har en beställd V50 MY11 som då kommer med High Performance.. är det den enda vägen att skruva isär dörrarna och sen skarva på och dra ut kablarna igen och skaffa sig en högnivå förstärkare?
Vad köper man då lämpligast?

Är det bara om man har största systemet och beställd subwoofer orginal man får ett slutsteg i bak?

Jag är inte så haj på det här och jag ogillar att skruva bort dörrsidan på en flång ny bil... jag kommer ju säkert att ha sönder nått med mitt flyt!

då kanske det bästa är o lämna in till någon som kan det, så får man det ordentligt gjort smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 april 2010
Nej du behöver inte skarva inne i dörrarna, det låter som en rätt dum idé, leta istället reda på kablarna innan dom går ut i dörren och skarva där. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
22 april 2010
Kablarna skarvas i b-stolpen i ett kontaktdon. Om du vill stjäla ström utan att kapa originalet, skaffa strömtjuvar.

Minns inte vilken färg som var vilken, men det står i elschemat längst bak i reperationshandboken.

Sök