3520
Sök

Fläkten funkar endast på 4:e läget

19 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
På min Golf III GT -92 har jag fått något problem med fläktarna. På läge 1-3 händer det ingenting, sen när man vrider på 4:e läget så fungerar den precis som normalt. Har tänkt lite på det, och problemet kom bara helt plötsligt helt. Vägarna är ruskigt dåliga just nu, kan det bero på att någonting har lossnat? Vart och hur kollar man det? En polare trodde att det kunde vara en säkring, men då kanske den inte borde fungera i 4:e läget heller?
Tack på förhand.

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 april 2010
ganska vanligt på mk3orna, har för mig att det sitter en koppar "remsa"som blir sliten vid vredet smile

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
25 april 2010
Kan också vara termosäkringen på fläktmotståndet som gått sönder. Då funkar fläkten bara på högsta också.

Load3d
25 april 2010
ja det är motstånden för läge 1-3. Att fläkten fungerar på läge 4 är för att det är full ström till fläkten då.

74 Inlägg
25 april 2010
Byt fläktmotorn som sitter under handskfacket höger fram. Är till 99% den som gått sönder. Som sagt, vanligt fel på MK3orna. Haft det felet på två bilar.

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 april 2010
Detta var visst inte motorteknik

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök