3646
Sök

Kan man koppla elen till dragkroken direkt på lyktorna på mercedes c200-01

77 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om man kan koppla elen till dragkroken direkt på baklysena på en mercedes c200 - 01, eller måste man skaffa en "kopplingsdosa" ?
Om någon monterat dragkrok på sin c-klass skulle jag vara tacksam för ett snabbt svar.
M.vh. Nonne

Motborgare
1 099 Inlägg
29 april 2010
nonne_j skrev:
Som rubriken lyder så undrar jag om man kan koppla elen till dragkroken direkt på baklysena på en mercedes c200 - 01, eller måste man skaffa en "kopplingsdosa" ?
Om någon monterat dragkrok på sin c-klass skulle jag vara tacksam för ett snabbt svar.
M.vh. Nonne

Man skall _alltid_ använda kopplingsdosa eller anpassade uttag på bilar med lampövervakning.

-- K

77 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Vad kan hända annars, kortslutning? Vilka problem kan uppstå ?

Kavli skrev:
nonne_j skrev:
M.vh. Nonne

Man skall _alltid_ använda kopplingsdosa eller anpassade uttag på bilar med lampövervakning.

-- K

Motborgare
1 099 Inlägg
29 april 2010
nonne_j skrev:

Kavli skrev:
nonne_j skrev:
M.vh. Nonne

-- K

På nyare bilar brukar kretsen gå i shutdown, eftersom den är överbelastad. Alltså det blir inget lyse.
På äldre bilar tänds lampfel och lampövervakningsmodulen brukar ge med sig efter ett tag.

-- K

77 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Lät ju inte som att det är värt att riskera. Får nog bli en utgift till då. Tack för svar.
M.v.h. Nonne

Kavli skrev:
nonne_j skrev:

Kavli skrev:

-- K

På nyare bilar brukar kretsen gå i shutdown, eftersom den är överbelastad. Alltså det blir inget lyse.
På äldre bilar tänds lampfel och lampövervakningsmodulen brukar ge med sig efter ett tag.

-- K

-utan 940
1 728 Inlägg
30 april 2010
Det borde vara fördraget till bagageutrymmet, kolla under mattorna om det finns en lös kontakt.
Eller var det det du menade med kopplingsdosa?
Senast redigerat av Andreas 940 (30 april 2010)

Sök