Har klarat mig från att bli blåst på större grejer när det gäller bilköp , första gången så köpte jag en Sthlms bil med dålig koppling men det kostade mig bara 4k att åtgärda på en förövrigt kanonfräsh bil.
Gt4´n var däremot lite av en besvikelse men å andra sidan så prutade säljaren 5000 med sig själv och då ingick nya fälgar och däck för 8k...
När jag skulle sälja min Carina E , som jag bytt koppling på och en del annat så räknade jag ned värdet till 25k, vilket var rimligt då en risig sådan kostar 15k, utan elhissar, Ac osv..
Men ingen ringde, några ville byta men dom bilarna var för dyra för mig.
Hepp. Satte ner den till 17k och då ringde utlänningar och skulle pruta ned den till mellan 14 och 10 k!
Visst sa jag, då får du ta bilen utan fälgar och däck.
" Men va då, kompis, jag behöva ju hjulen till bilen va fan " Inte mitt problem sa jag och då sa det klick..
Ringde en kille som jag mötte upp i Ludvika, efter att ha provkört bilen bjöd han 16k, ok sa jag.
Men tydligen räknade jag dubbelt på någon sedel för jag fick bara 15k..
Nästa gång någon ska pruta på plats och jag inte blir nöjd så ska jag säga " Visst, ska bara göra en sak först " Då ska jag gå fram till bilen och sparka sönder extraljusen.. dom fick den jäveln gratis utöver att
jag fick gå ned 10k i pris.. gick back 15k eller något sånt och detta var innan finanskrisen.
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.