2430
Sök

Ska kompletera mitt Centrallås med larm

leg. dödsklant
128 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
#21
efter att ha pratat med VikingLarm så har jag fått veta följande:

om jag kopplat startspärren över tändspolen så ska jag koppla reläet i SERIE med befintliga kablar. (rätt ord) jag ska således bara klämma in den imellan originalkabeln och tändspolen.
om jag kopplar den som nu så har jag konstant brutit bryggan i reläet.. kasnke därför inte bilen vill starta. roll

däremot har de inget direkt svar på varför jag inte kan koppla in blinkersarna. men jag fick lite tankar.. jag ska kolla igenom detta snart. uppdaterar sedan.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
#22
https://www1.garaget.org/gallery/archive/129039/916327_yuzqnm.jpg
färgerna nerifrån är: blå, grön, svart, vit och brun

enligt BAESuport så ska den blå och den gröna kopplas till strömmen från larmet, den vita och den vit/svarta. sedan ska den svarta kabeln på motorn ha +12v och de andra två ska kopplas till styrningen av vacuumpumpen i bakluckan.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
#23
https://www1.garaget.org/gallery/archive/129039/916336_duiyim.jpg
detta är kabelfärgerna till givaren i förardörren som finns nu. det är på dessa nya motorn ska in. det är en röd +12v (?), en röd/vit och en röd/gul

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
#24
dessutom har jag mätt upp en lite rolig sak ang säkringen och blinkersen. det är bara ENA av dessa två kablar (grön/svart & svart/vit) som är strömförande, den svart/vita.
jag misstänker att strömmen går baklänges i samma kabel för att komma till andra sidan. smile

nu är det bara centrallåsmotorn som är kvar att installera, men då det började regna la jag av för idag. jag har tyvärr inget garage jue. sad men hur tänker du om inkopplingen av detta?

BAESuport skriver:
"Hej Johan!
Brytaren är helt fristående från någon chassijord eller liknande så att den kan kopplas som
både positiv o negativ, beror bara på hur man kopplar den gemensamma svarta kabeln.
Om man väljer att ge den 12volt så är brytaren positiv, jordar man den svarta kabeln så är den negativ.
BLÅ + GRÖN till låsmotorn.
SVART gemensam brytarkabel. kopplas till jord eller plus.
SVART + VIT  kopplas ihop i intryckt läge.
SVART + BRUN kopplas ihop i utdraget läge.

Ska du ersätta en orginal lås-motor eller är det nymontering?
// Tommy"

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#25
jag har nu EXAKT identifierat problemet.

den vita och den vit/svarta från larmet ska kopplas till den gröna och den blåa på låsmotorn. dock kommer här ett problem, såklart hmm

efter att ha mätt med multimeter vet jag att den VITA get +12v när man låser upp men den vit/svarta INTE ger det när man låser.
tanken är att de ska ge/jorda när man leker med larmet så att motorn jobbar och flyttar det interna bläcket. men inte då..
när man kopplar den blåa på +12v och jordar den gröna så låser motorn upp, och vise versa. så då ska helt enkelt dessa två kopplas till larmet som INTE ger någon ström.. fan vet varför.

eftersom man inte kan låsa ELLER låsa upp börjar jag misstänka kabelbrott på den vit/svarta. den varken tar emot eller sänder ström så..

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
#26
ja leta kabelbrott nu. ska gå igenom gul, gul/svarta, orange och orange/svarta. finns där inget kabelbrott år det fel i min modul och jag kan slita skiten ur mig och kommer inte lyckas. meen jag har ju garanti kvar till november så jag kommer klara det.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

1 008 Inlägg
30 april 2010
#27
Hoppas det löser sig med c-låsinkopplingen.
Det är viktigt att de fyra c-låskonfig kablarna på larmet kopplas rätt för att få Växlande polaritet på vit/svart och Vit kablarna som kopplas direkt till motorn för drivning av denna.
2 kablar kopplas till plus, 2 kablar till Minus och de sista 2 kopplar ju till motorns blå och gröna kabel.

Du skall med andra ord Inte konfigurera larmets c-låskablar som "plus-styrt" 
Pus-styrningen sköter ju motorns inbyggda brytare (SVART(+) , VIT, BRUN)


leg. dödsklant
128 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
#28
ja jag har insett det med efter lite efterforskning och experimenterande.. smile jag ska imorgon sätta mig med en bättre multimeter än den jag har. och leta kabelbrott och kolla alla kopplingarna så får vi se hur det går.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
#29
hum? har jag tagit fel kabel i blinkersröran? ja, då ska jag kolla det. smile angående kaoset med centrallåset så har jag en arbetsplan för att kolla. jag ska som sagt gå igenom alla kopplingar och göra om dom och sedan se om det är fel i modulen eller om det är kabelbrott.
det finns numera bara tre möjligheter kvar för att förklara varför saker inte funkar: antingen är mina kopplingar bristfälliga, kablarna är skadade eller så är det fel i modulen.

gör om kopplingarna/kolla över dom, och mät för kabelbrott. funkar allt är det modulfel, detta efter att ha snackat med VikingLarm.

v-ås kör jag nog bara förbi ändå. jag har så god koll nu att jag inte behöver handgriplig hjälp. det kommer räcka med hjälp att tänka. smile men tack ändå!!

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#30
alla kopplingar genomgådda och inga kabelbrott funna. nu ska det väll ändå funka?

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#31
klart!!! larmet funkar, låset funkar och de spelar TILLSAMMANS osså big_smile

nu ska jag bara fixa fördröjningen på innerbelysningen så att jag kan larma på omedelbart istället för att vänta på att lampan slocknar. är bara att byta lampfoten i taket så fixar det sig. jag har redan kollat wink

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
#32
jag kan för 250:- köpa en helt ny lampinsats att ha i taket. inte för att detta kanske inte funkar, men en helt ny lampfot är ju inte heller fel wink

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#33
japp, motorn i dörren dog. för om man kollar på koplingschemat så ser man att OM det är ett vacuumstyrt lås, så ska man flytta jumpern till 3,5s för att allt ska bli bra.
DOCK måste jag säga att motorn i förardörren INTE är vacuumstyrn.. DOH! yikes såå jag eldade upp den. nu ska jag få tag i en ny och sedan inte göra samma misstag.

om du har någon tanke om varför min kaross ger mig stötar lyssnar jag gärna smile sedan har jag en ny tråd om mina motorproblem för den som vill hjälpa till

tack för all hjälp såhär långt!!!!! jag hade inte klarat det utan denna suport

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/


Sök