2504
Sök

HJÄLP! b23 går inte rent och Bränsle relät tjuter

10 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
tjena:) , har skrota min gamla 745a och har nu tagit hela drivlinan med el system och allt och byggt mig en cross kart .. men den går inte rent efter jag koppla in all EL.. den är inte med på gasen, bluddrar och stifften blir kolsvarta .. och när jag vrider på tändningen så tjuter det i bränslerelät som sitter där vid säkringarna, det stora vita till vänster... provade en kompis relä och det tjöt det med.
när stiften blir svarta, rätta mig om jag har fel men får den inte för mycket soppa då?
provade ryckadän kontakten till lmm men de vart inge skillnad, gick lika illa, provade kompisens lmm, gick lika illa då med..

blir galen , tacksam för svar smile / MVH fredda
Senast redigerat av Frull (6 maj 2010)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
7 maj 2010
Ingen aning om varför reläet låter...

Har du kollat så kompet är okej på alla cylindrar, gnista och att kamaxel står rätt?

10 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
skitknepigt, relät ska inte tjuta på de viset.. men om jag bryggar det slutar det tjuta..mad
har kolla så kammen står rätt och det gör den.. stiften har gnista, men har inte bytt stift, ska prova göra det.. cool

någonsom kan svara på om att stiften blir svarta när den får för mycket soppa? eller kan dom bli svarta av någon annan anledning? big_smile

21 761 Inlägg
7 maj 2010
Eller rättare sagt när bränsleblandningen är för fet, fast oftast brukar det i sin tur bero på för mycket soppa. smile

10 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
oki, taack så mycket för det svaret smile ne ska riva ner el-systemet och koppla in det igen , kan ju vara så att jag koppla något fel i all hasst tongue men det är verkligen ingen som vet varför relät tjuter?

MVH Fredda smile

Sök