3823
Sök

Köpråd! Bra Diesel kombi!

Avstängd
1 557 Inlägg
7 april 2010
brumbrumbrum skrev:
Ingen som kan svara på frågan ang bagagen med stolarna fällda ? Blir det plant?

mvh

Vet inte på gamla passaten men i volvo blir det helt plant..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

12 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
MrKerm skrev:
brumbrumbrum skrev:

mvh

Verkar så på övriga modeller, Men har grott in mig på en passat tdi 01- nu. Men jag undrar hur bra funkar ppc:n från bsr? Låter ju jävla skönt när man läser om de, Men finns det bättre alternativ ?

jorgen72
10 april 2010
brumbrumbrum skrev:
MrKerm skrev:
brumbrumbrum skrev:

mvh

Verkar så på övriga modeller, Men har grott in mig på en passat tdi 01- nu. Men jag undrar hur bra funkar ppc:n från bsr? Låter ju jävla skönt när man läser om de, Men finns det bättre alternativ ?

Jag hade nog ringt kcr istället jag har själv en kcr box i min golf4 o det har funkat riktigt bra i 7 år

12 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
brumbrumbrum skrev:
MrKerm skrev:

Jag hade nog ringt kcr istället jag har själv en kcr box i min golf4 o det har funkat riktigt bra i 7 år

Är det ett liknande ingrepp då eller ska det in o moddas o pillas ?

jorgen72
10 april 2010
brumbrumbrum skrev:
jorgen72 skrev:
brumbrumbrum skrev:

Det är ett bättre alternativ tycker jag det är en extra box som pluggas in och du behöver inte åka till falköping dom har återförsäljare på många platser i sverige

12 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
brumbrumbrum skrev:
jorgen72 skrev:

Det är ett bättre alternativ tycker jag det är en extra box som pluggas in och du behöver inte åka till falköping dom har återförsäljare på många platser i sverige

Ok det skall kollas upp då.. Tack för hjälpen!

mvh

12 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Ännu en fråga! 4-motion.. Pålitligt? Ökar förbrukning något nämnvärt? Kanske bara är att överdriva då det inte blir så farliga vägar här i krokarna på vintern.. Men ack så skoj smile

jorgen72
11 april 2010
brumbrumbrum skrev:
Ännu en fråga! 4-motion.. Pålitligt? Ökar förbrukning något nämnvärt? Kanske bara är att överdriva då det inte blir så farliga vägar här i krokarna på vintern.. Men ack så skoj smile

4motion funkar ju bra men jag tycker inte det är värt 1dl milen extra

24 Inlägg
10 maj 2010
Jag hoppas att det är ok att jag lånar tråden lite, jag är nämligen ute efter samma typ av bil, diesel, kombi, gärna automat. Pris upp mot 100k. Jag har hittat en A6 avant 1,9tdi tiptronic. Jag förstår ju att den kanske är lite "slöare" än de andra två men jag är grymt sugen på en A6'a. Funkar den motorn med automat eller är manuell ett måste? Vad är fröbrukningen på en A6'a med 1,9tdi, jag vet att passaten går att köra grymt snålt men jag vet inte riktigt hur mycket man ska räkna med i förbrukning på en A6'a.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
10 maj 2010
berg35 skrev:
Jag hoppas att det är ok att jag lånar tråden lite, jag är nämligen ute efter samma typ av bil, diesel, kombi, gärna automat. Pris upp mot 100k. Jag har hittat en A6 avant 1,9tdi tiptronic. Jag förstår ju att den kanske är lite "slöare" än de andra två men jag är grymt sugen på en A6'a. Funkar den motorn med automat eller är manuell ett måste? Vad är fröbrukningen på en A6'a med 1,9tdi, jag vet att passaten går att köra grymt snålt men jag vet inte riktigt hur mycket man ska räkna med i förbrukning på en A6'a.

Automatlåda är riktigt skönt, sökte själv efter en automat smile

A6:an är dock lite tråkig och gubbig, hitta en snygg A4 runt -03 någonting istället, de är så mycket snyggare!

Och till trådskaparen, jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte 4M. Märks ingen nämvärd skillnad i förbrukning mot min förra Passat som hade samma motor, fast utan 4M. Knappt en dl mer på stadskörningen kanske, men detta gör ingenting på den totala ekonomin!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 814 Inlägg
10 maj 2010
Vill du ha fart i bilen är V70 D5 ett helt klart bättre val.

163 hästar och 340nm från 1750 varv

Den absolut värsta 1,9TDI ("fullt röd") som finns ger bara 130 hästar och 310 Nm

Jag har kört V70 och Passat, och V70 är min personliga favorit av dessa två. Värt att tillägga är att jag funderade själv på en Passat, innan det blev en Volvo S60.

Sök