Hej. Har ett problem med audin, den går inte igenom besiktningen just för att det inte går att hålla jämnt varv när den är varm. Fick nedslag på besikningen med denna beskrivning " Miljökontroll mätning avgasmätning inte utförd - motorstörning " Vad kan detta fel bero på? Bilen går skitbra för övrigt, det tar dock bara ett tag innan den blir varm men det tror jag beror på termostaten men det kan väl inte ha något att göra med motorstörningen då den går att hålla på jämnt varv när den är kall men inte när den är varm? Har bytt luftfilter, ska byta olja och tändstift så fort jag har tid.
okej ska prova det. Spelade in en film så man lättare kan förstå vad jag menar mellan 0:46 och 1:00 på filmen så höll jag så jämn gas jag kunde men då höll varvtalet på och variera mellan 2100-2300 varv Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=EgCZTaYctoI
Glömde säga att den går hur fint som helst på tomgång, men på filmen så håller jag lite gas precis som dom gör på besiktningen när dom ska avgasmäta, och det är avgasvärdena dom inte kan mäta JUST för att den inte vill gå på samma varvtal när man håller jämn gas kan det ändå vara tomgångsmotorn som spökar?
Gjorde det men den gick inte upp i varv så antog att det inte va något läckage märkte nyss att om man precis startar bilen och gasar upp den till 2000 varv (oavsett om den är varm eller kall) så går den jämt men sen om man släpper gasen och sen gör det igen så går den på 2000 och sen går den upp till 2500 och börjar "svaja" på varvtalet eller va man ska säga