3711
Sök

Dieselvärmare i bensinbil

89 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Hej!

Enkel fråga: Går det att modifiera en dieselvärmare från en V70 och fixa in den så den fungerar i en bensindriven V70 eller är det två helt olika komponenter?
I så fall hur och vad är det som skall modifieras?

Trevlig helg!

Det viktiga är inte att vinna, det är att ÅTERVINNA!

446 Inlägg
12 maj 2010
du byter brännarinsats, styrenhet och pump. kan hända även glödstift..
detta blir samma pengar som en ny värmare så mitt förslag är en liten dieseltank någonstans i bilen.
denna behöver inte vara särskilt stor då värmarna är ganska snåla på soppan.. smile

89 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
VW_67 skrev:
du byter brännarinsats, styrenhet och pump. kan hända även glödstift..
detta blir samma pengar som en ny värmare så mitt förslag är en liten dieseltank någonstans i bilen.
denna behöver inte vara särskilt stor då värmarna är ganska snåla på soppan.. smile

Hmm segt, fast jag gillade idén med en extratank, då spelar det ingen roll om man har snålt med soppa i bilen heller.
Frågan jag ställer mig så är om det går att koppla ihop systemet med bilens så tiduret styrs från info-rutan som på en originalmonterad ändå?

446 Inlägg
13 maj 2010
om värmaren är en originalvärmare till V70 så ska det gå.. vet iofs inte om allt kablage är fördraget för det eller om du måste göra det.

har det suttit värmare i den V70 du har nu? isf är det bara att stoppa i den och en dieseltank nånstans wink

vilken värmare är det du har? lägg gärna upp en bild eller läs av typskylten..

89 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Nej det har inte suttit någon värmare i bilen ännu vad jag vet men den nya är en originalvärmare från Volvo, eller är tänkt att bli, jag har inte inhandlat någon ännu ;-) Tänkte det var så jäkla dyrt att installera en ny så en begagnad kanske skulle funka.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 maj 2010
Det är så jävla skönt att komma ut till en varm bil med isfria rutor!

446 Inlägg
14 maj 2010
så du tänker alltså köpa en begagnad dieselvärmare?

89 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
Det är så jävla skönt att komma ut till en varm bil med isfria rutor!

Det gör jag redan, dock måste jag ha sladd och det suger när man är på jobbet framför allt wink

89 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
VW_67 skrev:
så du tänker alltså köpa en begagnad dieselvärmare?

Ja precis, hade en kund som gjort det från bildelsbasen för en bråkdel av priset för en ny men då är det ju en förutsättning att det funkar att installera den också...

446 Inlägg
14 maj 2010
då är frågan varför du inte köper beg bensinvärmare ist? wink priset är ungefär detsamma, men du slipper ha en extra tank..
kolla isf att allt följer med, bränslepump och annat nödvändigt..

om du köper en begagnad värmare så ska du vara beredd på att den kan komma att behöva en renovering i framtiden.. när vet du aldrig i förväg, men var beredd på att det kostar!

brännarinsats, glödstift och packningssats brukar kunna kosta uppemot 5000 beroende på märket.

89 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
VW_67 skrev:
då är frågan varför du inte köper beg bensinvärmare ist? wink priset är ungefär detsamma, men du slipper ha en extra tank..
kolla isf att allt följer med, bränslepump och annat nödvändigt..

om du köper en begagnad värmare så ska du vara beredd på att den kan komma att behöva en renovering i framtiden.. när vet du aldrig i förväg, men var beredd på att det kostar!

brännarinsats, glödstift och packningssats brukar kunna kosta uppemot 5000 beroende på märket.

Det var min första tanke wink enda problemet var att jag inte hittade någon på bildelsbasen eller dyl...
Vi får se, kan ju iofs ringa runt lite till de stora demonterarna för dom lägger väl säkert inte ut allt dom har.

Sök