BRL som företag har gått i konkurs. Namnet BRL har köpts av dom kvarvarande franschise företagen,eller om det är BRL Borlänge som köpt namnet är inte säker på detta. Hur som helst kan det ju bero på detta.
BRL som företag har gått i konkurs. Namnet BRL har köpts av dom kvarvarande franschise företagen,eller om det är BRL Borlänge som köpt namnet är inte säker på detta. Hur som helst kan det ju bero på detta.
BRL är up and running igen som jag fattat det, med 3 butiker. Bolaget behöver ju bara byta namnet på ägaren så är det bara å starta upp igen.
..och BRL tar inte in de större dyrare grejerna från RF utan satsar på prime och punch i större utsträckning.
BRL är up and running igen som jag fattat det, med 3 butiker. Bolaget behöver ju bara byta namnet på ägaren så är det bara å starta upp igen.
..och BRL tar inte in de större dyrare grejerna från RF utan satsar på prime och punch i större utsträckning.
Ja BRL kör på,Borlänge som tagit över postorder mm...
i daxläget satsar dom på MTX istället.. dom lär inte ta hem nåt nytt från RF. iaf inte på ett bra tag.
i daxläget satsar dom på MTX istället.. dom lär inte ta hem nåt nytt från RF. iaf inte på ett bra tag.
MTX är ganska stora i usa. o är nog inte mycke sämre/bättre än rockford. men rockford har hård lanserats ganska bra via brl i många år i sverige. så här är dom stora. va ja hörde när ja va in o prata med brl så va anledningen till att dom sluta med rockford att dom va tvugna o köpa in så stora partier med prudukter o då blev de ganska dyrt i o med att de bara finns 4 butiker kvar i sverige. så antagligen så har dom fått bättre avtal med MTX.
MTX? Som även mediamarkt har? bra satsning där BRL..
Jag vet inte heller vart man skulle kunna få tag på RF så. Men dem vet väl bättre än jag hur man driver firma..
å va skulle de göra att mediamarkt säljer mtx ? gör de att märket är dåligt då eller ?
Att mediamarkt säljer det märket redan men ingen säljer RF och då kanske det är smartare att sälja RF? Hänger du med?
fast de är ju så att man kanske inte behöver köpa produkter för flera miljoner å förskottsbetala om man köper från MXT.. (vilket tydligen RF kräver om man ska vara generalagent)
å va skulle de göra att mediamarkt säljer mtx ? gör de att märket är dåligt då eller ?
Att mediamarkt säljer det märket redan men ingen säljer RF och då kanske det är smartare att sälja RF? Hänger du med?
fast de är ju så att man kanske inte behöver köpa produkter för flera miljoner å förskottsbetala om man köper från MXT.. (vilket tydligen RF kräver om man ska vara generalagent)
Hm okej inget jag visste om, men då vet jag ju det. Fast går ju fortfarande att satsa på annat än mtx.
Hm okej inget jag visste om, men då vet jag ju det. Fast går ju fortfarande att satsa på annat än mtx.
Håller fullständigt med! Känns som man mer betalar för märket MTX än för produkten....
Nej, för MTX är det 12VOLT AB som importerar. Helt ok att köpa styckvis.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Mitek som ligger bakom MTX idag har utvecklat MTX i ett rasande tempo jämfört med RFs utveckling. De har dessutom Xtant i sin portfölj vilket är trevligt, däremot gillar jag INTE vad de gjort med Coustic......nåja.