2745
Sök

Bil med många ägare - varning? -

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 maj 2010
Om den varit en leasingbil en gång i tiden kan det lägga på ett flertal ägare bara det, har sett ett exempel där den hoppade mellan tre olika "ägare" inom samma bolag (GE finans), det vill säga tre olika instanser/bolag inom GE-gruppen. Sedan en bilfirma på detta, och sedan första "ägaren".

Vips, 5 ägare på en bil som var en 2år gammal med mindre än 5000mil på mätaren! smile

Som sagts ovan, det finns en bra förklaring i de flesta fallen. Det viktiga man skall tänka är att få höra just denna och få den verifierad!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 maj 2010
Ännu viktigare är ju att kolla hur länge säljaren ägt bilen. Har han bara hunnit äga den ett par månader och redan vill sälja är det definitivt en anledning att dra öronen åt sig. Då börjar man ju fundera på om han kanske blev pålurad ett vrak som han nu vill sälja för att slippa reparera.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
21 maj 2010
Var själv den 15de ägaren på min Civic, en -02a det också. Inget bonnamek, allt original förutom sportluftfiltret och i bra skick för övrigt. Så att gå efter antal ägare för att bedömma en bils skick kan vara missvisande.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

1 174 Inlägg
21 maj 2010
Fridahh skrev:
Det är en privatägare som har den och jag kollade upp den på transportstyrelsen, hur gör jag om jag är intresserad? kan man kolla upp alla ägare eller skall man fråga ägaren?

Ja du kan kolla upp alla ägare, via infotorg.se Skicka pm med reg nr så kan jag kolla åt dig.
Senast redigerat av Akka (21 maj 2010)

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2010
snutte skrev:
Bilar med många ägare går bort enligt mig. Har man en bil mindre än ett år är man inte nöjd med den och har flera personer tänkt likadant är det antagligen en problembil.

jag har nästan aldrig ägt en bil mer än 6månader,inte för att jag är missnöjd utan för att jag gillar att byta

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

671 Inlägg
21 maj 2010
Men idag så byter ungdomar sina "sportiga" bilar titt som tätt... 
Det gäller väl många på dessa forum..
Skulle tänka till innan jag köpte en bil från någon på ett motorforum.
Samtidigt så sköts inte bilarna av ungdomarna för de har ej som avsikt att ha bilen längre.
Därför undviker jag sådana bilar och helst om ägaren är 20-25år..
Klart de finns undantag men 1 ägare som är runt 40 o uppåt men inte för gammal så han har tappat koll är en i mina ögon bra ägarbild.

998 Inlägg
21 maj 2010
Min 850 hade 10 ägare när jag köpte den 2002, då hade ett företag haft den sen ny 94 till 97. Och den gick klockrent. hade inga problem med motorn, bara slitdelar som man byte.
min nuvarande bil har 2 ägare med mig och den går klockrent den med.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 maj 2010
endorfinslaven skrev:
Men idag så byter ungdomar sina "sportiga" bilar titt som tätt... 
Det gäller väl många på dessa forum..
Skulle tänka till innan jag köpte en bil från någon på ett motorforum.
Samtidigt så sköts inte bilarna av ungdomarna för de har ej som avsikt att ha bilen längre.
Därför undviker jag sådana bilar och helst om ägaren är 20-25år..
Klart de finns undantag men 1 ägare som är runt 40 o uppåt men inte för gammal så han har tappat koll är en i mina ögon bra ägarbild.

Man ska inte dra alla över en kant! Jag tycker själv om att byta bil, men miss sköter inte dom för det!

1 639 Inlägg
21 maj 2010
När jag köpte min 945a så blev jag ägare nummer 2 så det är inte alltid bilfirmor har ägt bilen innan heller smile

4 005 Inlägg
21 maj 2010
Sen är det ju skillnad mellan ett företag som har ägt bilen och en bilhandlare....

Bara för att det står XXX AB betyder inte att det är en snäll seriös bilhandlare. Det kan lika gärna vara en småföretagare som kör som en idiot och skiter i allt.

632 Inlägg
21 maj 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Det finns en Mercedes W126 här på garaget med mer än 50 ägare om jag inte mistar mig. AZL ***

39 ägare hade den när jag kollade regnummret du skrev..

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

632 Inlägg
21 maj 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Fire-Fox skrev:
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Det finns en Mercedes W126 här på garaget med mer än 50 ägare om jag inte mistar mig. AZL ***

Jag trodde det var 50 wink

Okej smile. Men hur som helst är 39st väldigt många det också wink

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Trucker
2 710 Inlägg
21 maj 2010
Fire-Fox skrev:
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Fire-Fox skrev:

Jag trodde det var 50 wink

Okej smile. Men hur som helst är 39st väldigt många det också wink

Hur kan man he sig på en bil som haft 38ägare? :S

Fart missbrukare

Sök