hej alla bilglada människor jag har ett litet problem med mitt slutsteg i bilen. när jag vrider på ordentligt så slår steget ifrån. steget är ett Us-blaster classic 800w och driver just nu2 10" basar. stereon är en pioneer 5100 DH.
kan det va så att steget inte får tillräckligt med ström?
inte för att vara elak eller kasta kritik mot just DIG men... us blaster säger allt. det e inget bra märke. bland det sämre man kan köpa tror jag tyvörr . d e vad JAG tycker i alla fall. men för övrigt. vad har du för kablar, har du extra batteri?
hehe det är lugnt Leo=) jag fick steget mot ett par gamla fälgar jag inte hade nytta av =P just nu går steget på bilen orginal batteri. steget går på max kraft med cirka 30-60 hz. kabeln ska va 16 kvadrat. kablarna är köpta på BRL, lågnivån är nån gummihistoria med inbyggd remote.
Enligt specen ger det ut 4x200 WRMS i 2 Ohm, men eftersom stegets säkringar är på 2x25 A så tror jag inte på specen. Möjligen 4x100 WRMS, det kan jag gå med på. Din 16 mm2 kabel ska rimligtvis räcka till utan problem.
Har du bryggkopplat steget och kör en bas på varje bryggning? I så fall, är impedansen på vardera bas 4 Ohm?
det är 2 olika basar, en GAS silver 10" (osäker på watt) och en sketen MB Quart (peak 175 w) just nu är de bryggade på varsin. när det gäller impendans är jag inte världens bästa.
varmt blir det. sänkte gain och ökade hz som evilaudio sa. höll sig längre då. slog ifrån igår kväll efter 1 timmes spelande på 38/60 i volym (stereon inställd så att jag inte ska behöva gå upp till max för att få ut den ljudnivå jag vill