2815
Sök

Köpråd: Audi A4ts 99

1 926 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
1.Hur är dessa bilar?
2.Vet att länkarmarna var dåliga på a4, åtgärdades detta i samband med faceliftet 99-00?
3.Vad ligger förbrukningen på?
4.Vad ska man kolla extra noga efter vid köp?

Tacksam för svar och andra tips!

78 Inlägg
23 maj 2010
väldigt sköna bilar att åka i speciellt om man har sänkt chassisats.
kolla båda bromsoken bak  kärvar ofta! då måste man antingen köpa nya ok eller renovera vilket inte är så kul men går ändå gansa fort, gjorde det på min. Länkarmarna är det nog ingen skillnad på slits lika fort oftast övre främre båda sidor, kolla ifall det är bytt till förstärkta. är det quattro känn efter om det glappar i drivlina väldigt vanligt det med, men finns förstärkta stag att köpa av stertman. annars en bra bil. förbrukning på min quattro var ca 0,7 landsväg, litern i stan.

70 Inlägg
23 maj 2010
Lånar lite och frågar, ordnades det aldrig riktigt med framvagnsproblemen eller fortsatte de bara i den här generationen audi/vw? Slits de lika fort även om det är bytta, eller är de bättre, de som är förstärkta?

1 926 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
DKW_ skrev:
väldigt sköna bilar att åka i speciellt om man har sänkt chassisats.
kolla båda bromsoken bak  kärvar ofta! då måste man antingen köpa nya ok eller renovera vilket inte är så kul men går ändå gansa fort, gjorde det på min. Länkarmarna är det nog ingen skillnad på slits lika fort oftast övre främre båda sidor, kolla ifall det är bytt till förstärkta. är det quattro känn efter om det glappar i drivlina väldigt vanligt det med, men finns förstärkta stag att köpa av stertman. annars en bra bil. förbrukning på min quattro var ca 0,7 landsväg, litern i stan.

Hur ser jag om bromsoken har kärvat och om det är glapp i drivlinan? Det är ingen quattro jag tänkte titta på men ifall det dyker upp någon så kan det vara bra att veta.
Vad kostar förstärkta länkarmar?

Det är förstabilen så jag kan inte så mycket.. smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 maj 2010
Floki skrev:
Lånar lite och frågar, ordnades det aldrig riktigt med framvagnsproblemen eller fortsatte de bara i den här generationen audi/vw? Slits de lika fort även om det är bytta, eller är de bättre, de som är förstärkta?

Dom har blivit uppdaterade genom åren.

1 926 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Är det så dyra reservdelar till Audi som vissa hävdar?
Någon som vet serviceintervallerna? Ska kamremmen bytas vid 18K mil?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
24 maj 2010
Audis reservdelar är inte speciellt mycket dyrare än vad det kostar till konkurrerande bilmärken.

Vilken motor undrar du serviceintervallerna på? A4an kom ju med ett gäng olika motorer.

1 926 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Det är 1.8Ts motorn på 180hk..

70 Inlägg
25 maj 2010
Vad kostar ett kamremsbyte samt vattenpumpsyte på en 1.8t?

Sök