2352
Sök

Volvo 945Turbo problem vid körning

21 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Har bytat turbo,spridare, ic, 3" avgas,pump o btr på min Volvo 945Turbo..

Har ett litet/stort problem.

När ja drar på sen ska ha i nästa växel e de precis som om bilen dör när växeln e i men sen kommer den som ett skott..

Vad e problemet?

21 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
81an skrev:
Har du chippat? låter som laddvakten går i.

ja den e chippad

1 353 Inlägg
26 maj 2010
Trynet skrev:

När ja drar på sen ska ha i nästa växel e de precis som om bilen dör när växeln e i men sen kommer den som ett skott..

Vad e problemet?

exakt vad har du bytt? e de större turbo större spridare osv så har du problemet där, du behöver även större lmm och en programvara som e anpassad för delarna...

21 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
Trynet skrev:

Vad e problemet?

exakt vad har du bytt? e de större turbo större spridare osv så har du problemet där, du behöver även större lmm och en programvara som e anpassad för delarna...

Större LMM var hittar man dom?

337 Inlägg
26 maj 2010
tyvärr sitter det ju datorer i bilen som styr allt, så trycker du i större grejer måste du även tala om det för datorn, ett vanligt chip räcker inte långt då dessa är anpassade för originalutförande. du behöver antingen ett piggyback eller ett nytt sprut. bara ringa någon firma som håller på med sånt och fråga efter bästa/billigaste lösningen. får räkna för/nackdelar.

Sök