2899
Sök

Problem med motortemperatur Golf 2 cl -88 Hjälp

4 586 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Ny vattenpump hemma skriver sen när jag fått på den och hur det fungerar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/756212_l9rxsz.jpg

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
6 september 2009
Prova även att byta kylarlock, dom är billiga orginal VW.

VW/Audi 1,8 har ett trycksatt kylar system och har man inte rätt tryck så funkar det inte som det ska. Hade detta fenomen på morsans Audi 100 1,8 och den bytte jag ett jäkla antal termostater på innan jag bytte kylarlock och allt blev som det ska.

Ett tips bara, byt kylarlock.

//Per-Arne

4 586 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Volvo_Perka skrev:
Prova även att byta kylarlock, dom är billiga orginal VW.

VW/Audi 1,8 har ett trycksatt kylar system och har man inte rätt tryck så funkar det inte som det ska. Hade detta fenomen på morsans Audi 100 1,8 och den bytte jag ett jäkla antal termostater på innan jag bytte kylarlock och allt blev som det ska.

Ett tips bara, byt kylarlock.

såg att det fanns på autoexpreten till bra pris. Hade samma fel på min mors bil där var det kylarlocket. Men ska nog byta ut det också kostar inte många kronor och kan vara räddning en varm dag då system under tryck inte kokar lika lätt
Senast redigerat av jorre83 (6 september 2009)

4 586 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Nytt kylarlock kommer mer mer info om hur det går till helgen ska skruva på lördag

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/759082_82wodc.jpg

1 196 Inlägg
8 september 2009
Passa på att byta kamremen när du ändå skall byta vattenpumpen. Spelar ingen roll om den är bytt för 700 mil sedan eller ej. Ändå lika bra att byta när du redan har allt ute.

Är väl mer eller mindre en regel att byta vattenpumpen när man byter kamrem.

4 586 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
master_lars skrev:
Passa på att byta kamremen när du ändå skall byta vattenpumpen. Spelar ingen roll om den är bytt för 700 mil sedan eller ej. Ändå lika bra att byta när du redan har allt ute.

Är väl mer eller mindre en regel att byta vattenpumpen när man byter kamrem.

jo jag vet att man brukar byta vattenpump då med men ägde ej bilen då

vattenpumpen sitter så bra till så behöver inte röra kamremmen så hoppar över bytet

4 586 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
ny har jag bytt vattenpumpen samt kylarlock men samma problem. blir att provtrycka imorgon på verkstad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/759225_zyqnoc.jpg

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 maj 2010
Hur gick det? Har samma problem, Vill ha svar smile

Audis in Scandinavia Crew

4 586 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
NIKKELICIOUS skrev:
Hur gick det? Har samma problem, Vill ha svar smile

hade samma varmgång på mätaren men bilen kokar inte.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
29 maj 2010
Okej smile Ja är väl samma som min fast fläktens lager har gått så den låter ju inte LIIITE pinsamt när den börjar i stan hahaha big_smile

Audis in Scandinavia Crew

152 Inlägg
29 maj 2010
de är inget att bry sig om. alla golf 2:or har sån temperatur.. spelar ingen roll hur mkt du byter så kommer den alltid gå upp högt i temp på tomgång.  elfläkten sätter igång på 85grader om ja inte minns fel. annars 90grader. o då sjunker ju tempen. så de är helt ofarligt. konstigt att inte verkstan du va på visste detta:S

Mvh

Sök